• 0

Kinderkleding webshop beginnen

Omschrijving van je concept:

Ik wil een webshop beginnen voor baby- en kinderkleding met luxe merken uit het hogesegment. Hiernaast wil ik in de toekomst misschien een eigen babylijn aan de winkel toevoegen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Ik heb informatie opgevraagd bij de KvK over wat het inhoud om een eenmanszaak te beginnen en ook bij de belastingdienst.

- Ik heb met mijn schoonbroer gepraat over het beginnen van een eenmanszaak (deze heeft er zelf een)

- Ik heb geïnventariseerd hoe ik een webshop open en of ik een bedrijf kan inschakelen om er eentje te maken voor mij.

- Ik heb gezocht op internet en in de dichtsbijzijnde winkelstraten of er geen winkels al bestaan met dit concept wat ik in gedachten heb.

- Op internet heb ik gekeken hoeveel concurrentie ik heb met een webshop en hoe deze te vinden zijn.

- Ik ben op zoek gegaan naar leveranciers van deze kinderkleding die ik in gedachte had.

- Ik heb gesproken met een eigenaar van een winkel in merkkleding voor volwassenen in het hogesegment over de vraag van de producten.

- Ik ben begonnen met een ondernemingsplan te schrijven.

- Ik heb ook ideeën op papier gezet voor een mogelijke eigen lijn in babykleding.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Als ik via google of marktplaats op een advertentie klik van een webshop met merk kinderkleding wordt deze vaak ook aangekondigd met: 'Topmerken' of 'alleen maar merken'.

Wanneer ik op de website terechtkom zie ik misschien 1 artikel staan van Baby Barb of Name It en de rest van merken die ik nog nooit van mijn leven heb gehoord. Of de rest van de site opgevuld met (bijna van de markt geplukte) accesoires.

 

Mijn webshop: Ik wil alleen maar topmerken op mijn site aanbieden (DKNY, Diesel, D&G, Burberry, etc.)

 

Ik heb zelf een dochterjte van 5 maanden en zij werd geboren in Juli, de warme zomerdagen volgden hierop waardoor zij alleen maar haar dag in rompertjes doorbracht. Helaas kan je weinig echte leuke rompertjes vinden en had ik dus ook veel witte en creme kleurige rompers. Het liefste had ik knalkleuren of stoere rompers die je niet zo makkelijk kan vinden in de winkel of in een webshop. Deze blijven namelijk 'schattig' voor de kleine uk. Ook is de kleding voor kinderen in de maten 44 t/m 56 grotendeels alleen maar in saaie kleuren/prints te vinden.

 

Mijn webshop: Ik wil hiervoor een eigen babylijn beginnen, deze met stoere rompers voor de moderne baby.

 

Ook kom ik op websites waar de webshop half werkt en de site zelf onoverzichtelijk is.

 

Mijn webshop: Ik wil een duidelijke en overzichtelijke site.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik ben nog geen echt goed werkende webshop voor kinderkleding tegengekomen die aan mijn verwachtingen voldoet. Vaak, zoals ik al verteld heb, zie je in de zoekmachine staan dat ze veel topmerken hebben en blijken ze gemiddelde kleding aan te bieden.

Ik ben nog geen website tegengekomen uit nederland die echte luxe kleding voor kinderen en babies aanbieden die ook nog moderne ouders aanspreekt. De kleding spreekt voor mijn gevoel meer mijn eigen moeder aan dan mijn generatie.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat ik feedback krijg die mij het concept van een ander perspectief laat zien. Of dit echt zo een goed idee is of dat het al een keer gedaan (of geprobeerd) is.

Ook vraag ik mij af hoe je dit kan testen of er vraag naar is, misschien zijn er mensen met tips hierover.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zoals hier al vaker is gezegd: groot probleem is het niet hebben van een stenen winkel.

Vreemd genoeg zijn er nog steeds heel veel merken die niet willen leveren aan een webshop zonder stenen winkel.

Vervelende is dat dit gekomen is door de wildgroei aan allerlei "slechte" webwinkels die zich niet aan de "regels" houden.

Hopen dat hier snel verandering in komt.

 

Wanneer een webshop er professioneel uitziet en past bij het concept van een merk willen ze met een goed verhaal nog wel eens over de streep gaan.

Webshop Kleine Sam

http://www.kleinesam.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik lees hier vaak de opmerking dat agenten die kinderkleding verdelen niet willen samenwerken met webshopeingenaars. Dit dateert natuurlijk al van 2010 dus ik vroeg mij af er hier ondertussen geen verandering in gekomen is.

 

Wij zijn nl de markt aan het onderzoeken en heb al veel agenten in kaart en op hun sites zie ik dat toch redelijk wat van hun klanten enkel een webshop hebben en geen "stenen winkel". Doordat er (zeker hier in België) nog zeer veel heel slechte webshops zijn die geen/slechte marketing doen ben ik ervan overtuigd dat er nog veel potentieel is. Dit lees ik ook uit onderzoek dat gedaan werd vorig jaar door de Europese commissie en door zelf heel veel te zoeken en te surfen.

 

Zou de markt hierin dan toch veranderd zijn? Dat ze niet meer zo huiverig staan tov webshops? Ben ervan overtuigd dat je een sterk marktplan moet hebben maar daar werken we aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.