• 0

Start computerbedrijf

hi, ik heb een vraag: samen met mijn vriend willen wij een computer bedrijf gaan starten. We zijn allebei erg goed wanneer het gaat om computers. we hebben zelfs al onze eigen webserver en website! Maar moet ik me hiervoor inschrijven bij de KVK en de Belastingdienst? ( PS: deze vraag stel ik omdat wij 13 zijn ). Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat wil je precies gaan doen met je computerbedrijf?

Hoe ga je aan klanten komen?

 

Dit zijn vragen waar je eerst over na moet denken. Heb je dat al gedaan.

 

Inderdaad moet je je inschrijven bij kvk en bij belastingdienst en waarschijnlijk moet je eerst toestemming van de rechter vragen om je te mogen inschrijven bij de kvk.

De voordeligste en betrouwbaarste koerier van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Even heel kort door de bocht wanneer je wilt gaan ondernemen zul je moeten gaan inschrijven bij de kamer van koophandel. Alleen hier komen een aantal regels bij kijken in het geval als jong ondernemer, zo moet je om je officieel in te schrijven bij de kamer van koophandel 18 jaar zijn, maar via handlichting is het ook mogelijk om je in te schrijven op 16-jarige leeftijd, in dit geval ben je namelijk ''handelingsonbekwaam'' en zijn je rechtshandelingen vernietigbaar.

 

Dit komt erop neer dat je toestemming van je ouders nodig hebt bij rechtshandelingen, bijv. bij het kopen/lenen van iets. Wanneer je besluit om toch door te gaan zonder toestemming van je ouders kan betekenen dat je ouders of jijzelf de transactie kunnen vernietigen. Alleen deze manier van ''zaken'' doen is natuurlijk niet echt handig voor je toekomstige klanten en leveranciers. Een slimme klant/leverancier zal dus zeker willen weten dat je handelingsbekwaam bent. Het is natuurlijk lastig om altijd de handtekening van je ouders te vragen.

 

Nu even terugkomend op jouw geval (13 jaar), ik weet dat de minimale eis 16 jaar is voor handlichting dus via die weg zal het nu niet gaan lukken om op je op dit moment je in te schrijven. Je zult dus nog 3 jaartjes moeten wachten tot je kan inschrijven bij de kamer van koophandel. Het beschikken over een eigen website en eigen webserver is niet direct reden om je in te schrijven, zeker in jou geval. Wat wil je precies gaan doen als ''computer bedrijf''? Het is namelijk vrij algemeen, misschien dat we je dan beter van advies kunnen voorzien.

 

Ook interessant om te weten voor je ouders is dat de kinderbijslag voor een thuiswonend kind onder de 16 volgens de website van de SVB onbeperkt kan bijverdienen.

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Jullie zullen je wel moeten inschrijven bij de kvk en belastingdienst maar ondanks jullie leeftijd kan dat gewoon!!!

Zie ook hier: http://www.kvk.nl/wetten_en_regels/rechtsvormen/een_rechtsvorm_kiezen/minderjarige_ondernemers/ .

 

Jullie zijn wel handelingsonbekwaam, dit houdt in dat als je belangrijke contracten moet tekenen je het beste ook je ouders laten tekenen, anders kunnen die contracten vernietigd worden. Dat je handelingsonbekwaam bent wil niet zeggen dat je je niet kunt inschrijven bij de kvk en belastingdienst, dat kan gewoon. Je zult alleen misschien iets meer gedoe hebben doordat je ouders soms mee moeten tekenen. Ook bij het inschrijven bij de kvk en het aanmaken van een bankrekening moeten je ouders mee.

 

Wat wil je met je bedrijf gaan doen?

 

Groeten,

 

hwjd.

 

Makkelijk en snel online boodschappen bestellen? Dat kan bij Thijl!

Twitter | Facebook

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.