• 0

Webbased spel baseren op computergame: welke licenties moet ik bij wie regelen?

Beste Mensen,

 

Ik ben op het idee gekomen om een web-based game te gaan maken die is gebasseerd op een echt computer game.

 

Nu vraag ik me af hoe dat zit met rechten licenties etc. Wat ik wil doen is contact opnemen met uitgever / maker van de computer game en vragen in hoeverre wij de naam mogen kunnen gebruiken.

 

Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden en zijn er hier mensen die meer ervaring hebben met rechten licenties etc.

 

De game wil ik gaan bouwen in bedrijfsvorm.

 

Alvast bedankt.

 

Groet,

Dominique

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je je portemoneetje al klaar liggen? Tenzij je een computergame hebt gekozen van een kleine, onbekende uitgever, vrees ik dat je óf bakken met geld kwijt zou zijn, óf sowieso de licentie niet krijgt. Als jij er geld mee kunt verdienen, waarom zouden ze dat zelf dan niet doen?!

 

Wat je wel kunt doen is uitzoeken wat de sterke punten zijn van die game (en andere games, digitaal of bordspellen) en hier een mooie mix van maken die nieuw én origineel is!

De Roode Kikker - Developing Serious Games

http://www.deroodekikker.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik wil geen idea-killer zijn, maar zoals hierboven ook al gezegd, een licentie is heel erg duur of gewoon niet te verkrijgen. Maar...en daar komt het. Wanneer jij het spel zodanig ombuigt (meer features, geheel andere look), zou het naar mijn idee gewoon kunnen. Correct me i i'm wrong! Je hebt dan namelijk gewoon een volledig nieuw concept.

 

OFF-TOPIC: Ik mag zeker niet vragen wat voor spel? Of bedoel dat je een economisch gericht spel wil opzetten? Maak een spel als Kapilands.nl en je hebt gegarandeerd succes. Ik heb namelijk zelf een tijdje rond gelopen met het idee om zoiets te maken omdat zoiets er gewoonweg nog te weinig is. Je hebt Miniconomy en Kapilands, en dan heb je het snel gehad. Mijn steun heb je dus mocht het zo iets zijn!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, de computer game is geen top-seller maar ligt wel onder een bekende game uitgever. De makers daar in tegen zijn weer niet bekend. Liever noem ik de game inderdaad nog even niet.

 

De game is o.a ook in bordspel formaat uitgebracht wat mij laat denken dat ze het toch een kans geven om onder die naam andere dingen te laten uitbrengen.

 

De bedoeling is dat ik er geen nieuwe game van maak maar gewoon basseer op het huidige, ik niet de instelling om er bakken geld mee te verdienen en zie dit meer als een uitdaging. Het is een economisch spel wat een verslavende factor heeft die ik graag text based zou willen overbrengen. Inprincipe is het een nieuw concept het is alleen gebaseerd op de pc variant.

 

De eerste game in deze serie is 5 jaar geleden uitgebracht, tot op heden is er nog geen web versie van uitgebracht, of ze zien de potentie er niet van in of ze willen er geen geld insteken, wat mij dan laten denken dat wanneer ze aangeboden krijgen dat een bedrijf het gratis wil doen dat ,dat een mooie kans is toch ?

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar weet je wat ik denk dat het probleem dan zal zijn. Wanneer jij je gaat melden bij die uitgever, en daadwerkelijk dat spel online gooit, zal de uitgever ook zijn deel opeisen natuurlijk. En terecht, het is zijn concept. Dus ik zou zeggen: verbouw het volledig maar laat de gedacht erachter in zijn waarde, aangezien die blijkbaar HET ding is waarom jij er zoveel vertrouwen in hebt.

 

Kan het toch niet laten: even proberen :P Capitalism II? Als je deze online gaat uitbrengen, ben ik erbij, haha. Heerlijk spel, dagen (en nachten) plezier van gehad. Stuur me anders even een PM, misschien dat ik je wat input kan geven. Heb me een half jaar geleden erg een deze wereld/markt verdiept, en ben toen het een en ander te weten gekomen.

Link naar reactie
  • 0

Ja, maar weet je wat ik denk dat het probleem dan zal zijn. Wanneer jij je gaat melden bij die uitgever, en daadwerkelijk dat spel online gooit, zal de uitgever ook zijn deel opeisen natuurlijk. En terecht, het is zijn concept. Dus ik zou zeggen: verbouw het volledig maar laat de gedacht erachter in zijn waarde, aangezien die blijkbaar HET ding is waarom jij er zoveel vertrouwen in hebt.

 

Kan het toch niet laten: even proberen :P Capitalism II? Als je deze online gaat uitbrengen, ben ik erbij, haha. Heerlijk spel, dagen (en nachten) plezier van gehad. Stuur me anders even een PM, misschien dat ik je wat input kan geven. Heb me een half jaar geleden erg een deze wereld/markt verdiept, en ben toen het een en ander te weten gekomen.

 

Wat betreft jouw gok, dat is hem niet. We willen eerst contact opnemen met de uitgever en makers en wellicht dat ik daarna contact met je opneem voor eventuele informatie, bedankt in ieder geval.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.