Hallo Altan,
Je hoeft het zeker niet overal mee eens te zijn. Integendeel! Een eigen visie is, zoals ik al zei, ook heel belangrijk. Je moet een beetje eigenwijs zijn en een keer van een koude kermis thuiskomen. Daar leer je van.
'behalve als het echt slechter gaat lopen , en dat ik dan eventueel jullie adviezen in het praktijk ga praktiseren. En als ik dan zie dat het beter gaat , dan hebben jullie gewoon gelijk.'
Zou je niet van te voren even kijken naar die adviezen? En die dan eens naast je eigen methode leggen? Kom je tot heel nieuwe inzichten. Stel je er in ieder geval voor open...
En zeker wat betreft die klantvriendelijkheid. Je geeft aan dat je het teveel werk vind om een auto eruit te halen voor een proefrit, als je bij voorbaat al weet dat diegene niets gaat kopen. Dan kun je zeggen 'Ik doe er niets aan, ik laat het zo', maar je kunt ook eens proberen te zeggen 'Waarom vind ik het teveel werk?' 'Staan mijn auto's verkeerd?'
Als je namelijk voor jezelf zorgt dat het makkelijker wordt om een proefrit te realiseren, kun je met een kleine inspanning toch een ontzettend goede beurt maken. Een proefrit is namelijk essentieel. Zeker bij dat soort aankopen komt emotie kijken; ze moeten de auto voelen; hoe rijdt ie?, hoe zit ie?, is alles praktisch?. Dat kun je niet zien, dat moet je ervaren.
Dus ik zou zeggen; maak het wat makkelijker (om die auto's eruit te krijgen) en bied die proefrit eens actief aan i.p.v. te wachten tot ze hem al gekocht hebben.