• 0

BTW-plicht verleggen vanuit Australië?

Hallo,

 

Ik zit tijdelijk voor 4 jaar in Australië. Ik had een eenmanszaak in Nederland deze heb ik niet opgeheven maar voor de KvK op een postadres gezet. Ik heb nog Nederlandse internet klanten, waar ik nu op afstand website onderhoud pleeg. Ik lever alleen maar diensten geen goederen. Ook heb ik nog NL klanten op basis van een abonnement, die website diensten afnemen waarbij de hosting servers in Nederland draaien!

Ik weet nu niet meer hoe ik deze moet factureren. Van de belastingdienst krijg ik geen eenduidig antwoord.

 

Kan ik nog vanuit mij Nederlandse bedrijfsnaam facturen versturen, of moet ik dit vanuit mijn Australische naam doen?

Wat doe ik dan met BTW?

Als ik deze verleg naar de klanten in Nederland, hoeveel complexer wordt hun administratie? Kan ik ze daar wel mee opzadelen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor de BTW is het van belang waar de dienst geleverd wordt. In jouw geval wordt de dient in Nederland geleverd, dus moet je in Nederland BTW afdragen. Het makkelijkste is dan natuurlijk om facturen uit naam van je Nederlandse eenmanszaak te versturen. De BTW draag je hier af.

 

Als je in Australie gaat hosten moet je de VAT in Australie afdragen of deze verleggen naar Nederland, maar dat is behoorlijk ingewikkeld en afhankelijk van de Australische wetgeving.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Kan ik nog vanuit mij Nederlandse bedrijfsnaam facturen versturen, of moet ik dit vanuit mijn Australische naam doen?

Wat doe ik dan met BTW?

Als ik deze verleg naar de klanten in Nederland, hoeveel complexer wordt hun administratie? Kan ik ze daar wel mee opzadelen?

 

ptrouw,

 

verleggen van BTW kan alleen als je aan bedrijven presteert en verleggen kan trouwens sowieso niet vanuit Australië.

 

Je dienst wordt fiscaal gezien verricht in NL. Maar met alleen een postbus hier heb je geen zgn. vaste inrichting, dus moet je je volgens mij registreren bij Belastingdienst/Buitenlanders in Heerlen. Met deze dienst reken je dan de BTW af.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.