• 0

Contant een beloning geven wanneer men klanten bij me aanbrengt?

Beste mede forrumers,

 

Ik bezoek dit forum bijna wekelijks, had mezelf nog niet lid gemaakt tot op vandaag, reden; een klein vraagje.

Ik ben bezig om een bedrijf te starten, niet groot maar een klein eenmanszaak op het gebied van IT en webdiensten, nu wil ik dit graag onder de aandacht brengen om zo mijn diensten te promoten, is het mogelijk om mensen te belonen?. (lijkt mij acquisitie, weet het niet zeker)

 

Voorbeeld:

Persoon 1 weet via via van mijn bestaan af, Persoon 1 weet een Persoon 2 die één van mijn aangeboden diensten wilt gebruiken, is het mogelijk om Persoon 1 hier dan voor te belonen met laat ik zeggen; € 20,- contant?

 

- Mag ik zomaar contant geven?

- Belasting?

 

Wat voor wetgeving / beleid is hier voor?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waar je aan kan denken is een affiliate marketing netwerk opzetten bij 1 van de vele aanbieders.

Het is een netwerk waarin online aanbieders van producten en diensten, de adverteerders, eigenaren van websites, de affiliates, belonen voor het vertonen van advertenties, en voor het doorsturen van klanten.

Hoe de beloning is mag je zelf bepalen.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoiets heet een leadfee; is heel gebruikelijk. Althans, dat pastte ik nog weleens toe in mijn werk als accountmanager IT.

Tegenwoordig run ik een dansschool en pas ik een soortgelijke constructie toe; namelijk de introductiekorting.

Elk lid wat een nieuw lid aanbrengt ( die ook daadwerkelijk een abonnement afsluit ), krijgt 50% korting op zijn eerstvolgende maand lesgeld.

 

Je kunt eindeloos varieren met deze constructies en mijn ervaring is dat ze fantastisch werken. In de states is dit meer regelmaat dan uitzondering. In NL gek genoeg nog niet wijd verspreid.

Wat de fiscale consequenties zijn van een contante vergoeding weet ik niet, maar los daarvan zou ik sowieso niet voor een dergelijke constructie opteren omdat deze simpelweg administratief ondoorzichtig is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.