Even een ideetje die ik tegenkwam in het Tienpuntenplan innovatie van MKB Nederland. Enkele regelingen zie ik niet zo zitten, maar deze wel:
Zorg er voor dat de overheid als "launching customer" van startende bedrijven verplicht wordt om minimaal een klein percentage van het R&D budget van overheidsinstantie te besteden aan onderzoek en ontwikkeling door kleine (startende) bedrijven.
In Amerika (1982) en Engeland (pas geleden) is dit ook vastgelegd in de wet. Ik vind dit een goede zaak. Even wat voordelen:
- Startende ondernemers hebben vaak problemen om een launching customer te vinden. Hierin kan de overheid faciliteren
- Ondernemers moeten wel een duidelijk plan hebben samengesteld
- Kleinere bedrijven worden gestimuleerd om meer gebruik te gaan maken van nieuwe kennis.
Daarbij komt ook nog dat het misschien eens wat meer binding op gaat leveren tussen de overheid en (techno)starters.... :)
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ronald Kleverlaan
Ronald Kleverlaan
Even een ideetje die ik tegenkwam in het Tienpuntenplan innovatie van MKB Nederland. Enkele regelingen zie ik niet zo zitten, maar deze wel:
Zorg er voor dat de overheid als "launching customer" van startende bedrijven verplicht wordt om minimaal een klein percentage van het R&D budget van overheidsinstantie te besteden aan onderzoek en ontwikkeling door kleine (startende) bedrijven.
In Amerika (1982) en Engeland (pas geleden) is dit ook vastgelegd in de wet. Ik vind dit een goede zaak. Even wat voordelen:
- Startende ondernemers hebben vaak problemen om een launching customer te vinden. Hierin kan de overheid faciliteren
- Ondernemers moeten wel een duidelijk plan hebben samengesteld
- Kleinere bedrijven worden gestimuleerd om meer gebruik te gaan maken van nieuwe kennis.
Daarbij komt ook nog dat het misschien eens wat meer binding op gaat leveren tussen de overheid en (techno)starters.... :)
Ronald
Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2534-idee-verplicht-besteden-budget-overheid-aan-onderzoek-technostarters/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag