Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

segmentatie op drie niveaus

Geplaatst:

lars123

Ik ben bezig met het segmenteren van verschillende doelgroepen op een brede markt ( de doelgroep bestaat uit gemeenten, bedrijven, instellingen en particulieren). Ik doe dit op drie niveaus (algemeen, domeinspecifiek en merkspecifiek niveau). Ik weet alleen niet goed hoe ik dit moet aanpakken omdat het zoveel doelgroepen betreft, bovendien weet ik niet goed waar ik de informatie vandaan kan halen. Op het merkspecifieke niveau kan dit alleen maar door middel van marktonderzoek of niet? Kan iemand me op weg helpen? Bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Waarom wil je segmenteren? Als je daar een goed antwoord op hebt, begin je met de (naar verwachting) meest winstgevende segmenten.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

lars123

  • Auteur

Ik ben bezig met een positioneringsonderzoek voor dit bedrijf, daarom wil ik alle doelgroepen segmenteren.

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Is het probleem dat je niet voldoende kennis / ervaring hebt om een positioneringsonderzoek te doen?

 

Dan zijn er verschillende mogelijkheden:

- opdracht teruggeven

- zorgen dat je heel snel leert

- expertise er bij halen van buiten

 

Wat is de context? Doe je dit als werknemer, ondernemer, stagiair?

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Beste Lars123

 

Higherlevel is een ondernemersforum en geen plek voor huiswerk- studie en stageopdrachten.

 

Topic gaat om die reden op slot

 

Frans

HL-Admin

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.