• 0

Recente ervaringen (anno 2010) met Companeo en/of Bobex

Geachte HL'ers,

 

Onlangs hebben wij het dienstenpakket van ons bedrijf RitAssist flink uitgebreid en zijn we op zoek naar de mogelijkheden om onze verkopen op de nieuwe diensten en producten een flinke boost te geven.

 

Nu heb ik al diverse gesprekken gevoerd en informatie uitgewisseld met Bobex en Companeo. Maar wordt er nog niet echt wijzer van, wel van de prijzen want die zijn nogal fors (vooral bij Bobex, hier hebben ze voor onze doelgroep enkel de mogelijkheid voor een businesspakket van 3k, waarin maximaal 3 aanbieders zitten). Companeo komt morgen langs op kantoor om hun (waarschijnlijk fantastische) verhaal te doen.

 

Mijn concrete vragen:

[*]Wat zijn jullie ervaringen met Bobex en/of Companeo

[*]Hoe is de kwaliteit van de leads (vers? Echte aankoopintentie? Goede conversie? etc.)

[*]Hoe zijn de kosten in verhouding tot de geleverde leads (en daarwerkelijke verkopen!!)

 

Kortom:

Is het de moeite waard om hierin te investeren of hebben jullie wellicht andere suggesties??

 

Groet Joeri

 

PS. De bestande forumposts geven me een wat te gedateerd beeld van de resultaten en ervaringen geven niet een concreet antwoord op mijn vragen, dus daarom even een nieuwe post.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik wordt iedere maand wel gebeld . We hebben leads onbeantwoord. Klant heeft afgehaakt en nu staan hier meerdere aanvragen te wachten op U.

 

Voor 50,00 kunnen we er U 5 aanbieden!

 

Dat hele lead gebeuren is een vervuiling van internet. We gaan 500 landingspagina's bouwen en men kijkt niet naar doelgroep of interesse. Klein beetje naar grote niches. Het gaat ze maar om 1 ding om de startende ondernemer lekker te maken. 1 jaar aan ze te binden. Zetten er een verkoper op. Makkelijk praten zijn erg goed. (trapte er bijna in)

 

Is gewoon bout. Hele branches werken aan online vertrouwen. Denk je nu echt dat deze lead landingspagina's de juiste aanvragen brengen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat hele lead gebeuren is een vervuiling van internet. We gaan 500 landingspagina's bouwen en men kijkt niet naar doelgroep of interesse. Klein beetje naar grote niches. Het gaat ze maar om 1 ding om de startende ondernemer lekker te maken. 1 jaar aan ze te binden. Zetten er een verkoper op. Makkelijk praten zijn erg goed. (trapte er bijna in). Is gewoon bout. Hele branches werken aan online vertrouwen. Denk je nu echt dat deze lead landingspagina's de juiste aanvragen brengen?

 

Misschien handig om concrete voorbeelden te geven als je ontevreden bent met een bepaalde leverancier. Om alle lead services over een kam te scheren is hetzelfde als zeggen: "Alle zoekmachine-marketeers zijn boeven, beloven me altijd top 3 in Google maar leveren het nooit". Als dat nou toevallig je branche is Scaut dan is dat niet prettig om te horen als je je best doet een serieus zoekmachine marketing bedrijf op te zetten toch?

 

En eeh ja ik lever leads.

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

Thanks voor de reactie. Ik kan inderdaad geen voorbeelden geven omdat ik er nooit op ingegaan ben. Sorry dus ook geen voorbeelden :(

 

Ik ben daar eigenwijs in en zal het ook nooit doen.

 

zoekmachine-marketeers zijn ook boeven. Dat klopt.

 

Maar er zijn veel wegen naar (online) succes.

 

Jij je leads. Ik mijn zoek dingen.

 

Ik zou het leuk vinden als je me op de hoogte houdt van je vorderingen. Doe ik dat ook... :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

NIET DOEN!

 

Ook ik heb contact gehad met COmpaneo /informatie via email aangevraagd en werd daarna overvallen met spam die steeds van andere domeinen kwamen. Toen kwam ik erachter dat GOogle en volgens mij ook HL vol staan met spamklachten over dit bedrijf. Ik heb toen de geplande afspraak gecancelled.

 

ik een zelfde service afgenomen bij TELLUS en Multiofferte. Hier kun je je gewoon gratis aanmelden en betaal je per lead.

 

Mijn ervaring is achteraf: weggegooid geld.

TEllus garandeert max. 5 concurrenten; en dat geloof ik ook wel nadat ik zelf een fake advertentie had geplaatst (max. 5 offertes ontvangen.

 

Ik ben er mee gestopt. Ik bood diensten aan in de categorie webdesign/development/

Ik had me ingeschreven voor complexe database gestuurd apps, maar kreeg bijna alleen maar CMS aanvragen binnen en moest hier ook voor betalen (ondanks dat het niet bij mij voorkeur paste)

 

Aanvragers waren slecht bereikbaar; feedback op offertes bleef over het algemeen uit. Terugkoppeling die gegeven werd voor afwijzingen was dat de offerte te duur was en dat men een offerte voor een student had geaccepteerd. Die doen dus ook mee....maar ook is er een offerte aangevraagd van een student die voor zijn scriptie in moest vullen hoe duur de bouw van een site kostte; hij had geen intentie tot het geven van een opdracht, maar ik moest er wel 18 of 30 eur voor betalen..

Ik heb na een half jaar nog eens de aanvragen bekeken, en heb geconstateerd dat bijna niet 1 van alle 40 aanvragen inmiddels een (nieuwe) website online had. Mijn indruk is daarom dat velen een offerte opvragen om een indruk te krijgen van de prijs.

 

Je kunt voor dat geld beter adverteren; in elk geval voor de categorie webdesign. Markttplaats heeft tegenwoordig trouwens ook een rubriek "offertes"/

 

Ik ben het eens met "ikkrijg": ook mijn indruk (van beide dienstverleners) is dat men voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Je bent vaak te duur.

Link naar reactie
  • 0

Ik lees hier veel negatieve reactie. Wij werken al geruime tijd met bobex en dit valt best wel mee. In het begin was het wel wat zoeken, maar tock ben ik positief. Je betaalt immers voor wat je krijgt. Er zijn er niet veel die dit kunnen aanbieden, meestal betaal je hoge advertentiekosten en weet je achteraf totaal niet wat eruit is gekomen.

 

De aanvragen zijn van relatief goede kwaliteit (soms grote, soms kleine), maar ik heb er al wel een grote vis mee gevangen (Schindler). En indien er eentje bij is die minder goed is, crediteren ze ons gewoon, je stuurt een mailtje, geen gezeur verder.

 

Coca-Cola en ING werken ook al jaren samen met Bobex. Denk je echt dat deze bedrijven zich zouden engageren indien de website niet te vertrouwen was? Maar goed, iedereen zijn mening en dit respecteer ik ook!

Link naar reactie
  • 0

Met Bobex-België heb ik een slechte ervaring opgedaan.

Op 18/9/2009 ondertekende ik een “Basic Activatie”-kontrakt à 675 € / jaar. Op dit kontrakt zelf stonden er geen verkoopsvoorwaarden vermeld, maar wel “alle handelingen, diensten en overeenkomsten zijn onderworpen aan de voorwaarden vermeld op onze website: www.bobex.be. De klant erkent de algemene voorwaarden te kennen en te aanvaarden zonder voorbehoud”.

Ondanks tientallen prijsofferten als leverancier kon ik geen enkele (0) bestelling binnenhalen en na een aantal maanden keek ik er niet naar om, in de veronderstelling dat de zaak na één jaar afgesloten was.

Op 18/10/2010 kreeg ik een nieuwe rekening voor opnieuw 1 jaar inschrijving à 675 €. Ik protesteerde deze rekening en Bobex stelde een minnelijke schikking voor (1/2 betalen), dat ik evenmin kon aanvaarden. Op 3/1/2011 ontving ik een ingebrekestelling van een groot advokatenkantoor in Brussel (Van Alsenoy & Partners) om 1.009,31 € te betalen.

Conclusie: “Basic Activatie” was, alleszins voor mij, een kompleet lege doos en de handelspraktijken van Bobex-België zijn zoals hierboven beschreven.

De zaak zal voor de rechtbank komen. Wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben sinds een 8 maand aangesloten bij kwantakosta.be en aankoper.be. Sindsdien heb ik van kwantakosta nog geen enkele bruikbare lead gekregen. Er werd ons beloofd dat wij zo goed als de enige in onze regio waren en dat we veel aanvragen gingen krijgen. Tot op heden 0,0 bruikbare aanvragen binnengekomen.

 

Via aankoper.be hebben we een aantal bruikbare aanvragen binnengekregen waarvan we 1 kunnen omzetten hebben in een contract. (klant blijkt achteraf een wanbetaler maar daar kan aankoper.be niets aan doen.) In Totaal bijna 1000 Euro kwijt en slechts 300 Euro inkomsten door 1 opdracht.

 

Bij Bobex willen we ons niet inschrijven. Veel te duur voor een abonnement. Het creditsysteem is ook overdreven duur. Companeo idem. Volgens mij zijn geen enkele van die offertewebsites te vertrouwen. Ze beloven allemaal enorm veel leads en als je eenmaal een contract hebt krijg je zo goed als geen enkele lead binnen. Bovendien is het een zeer slecht systeem voor de ondernemers zelf. De offertewebsites gebruiken enorm veel adwords campagnes. voor zo goed als elke activiteit hebben ze zoekwoorden ingekocht. Klanten die zoeken op vb: .... + offerte komen bijna altijd bij hen terecht. Daardoor krijgen de websites van de ondernemers zelf veel minder bezoekers. Hierdoor krijgen ze ook veel minder offerte aanvragen via hun website wat hen dan weer doet besluiten om zich aan te sluiten bij firma's zoals Bobex, Companeo en dergelijke. Hierdoor wordt hun systeem natuurlijk onderhouden en kunnen ze weer meer adwords campagnes opzetten. De enige manier om van dit af te raken is niet meer met dergelijke offertewebsites in zee te gaan. Probeer klanten zelf te vinden via je eigen website, advertenties en dergelijke.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Helaas is er niets veranderd, kan ik uit ervaring vertellen.

Mooie praatjes vooraf, maar de 1e factuur was al verkeerd en het contract afsluiten ging al niet zoals afgesproken was in de gesprekken.

wij krijgen helemaal geen leads, alleen die welkommail. Nu companeo in gebreke gesteld vanwege wanprestatie. Men blijft dan volhouden dat we echt leads ontvangen en dat ze goed zijn e.d. Ook wij moesten een startfee betalen en nu wordt er gezegd dat we dat nog niet gedaan hebben. Op zich inconsequent, want het volhouden dat we wel leads ontvangen en tegelijk beweren dat we de startfee niet betaald hebben is enigzins niet met elkaar te rijmen. Maar oké, het is een slechte club waar je absoluut geen zaken mee moet doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.