Een verkopende partij in Azië levert DDP aan een bedrijf in Nederland. Alle kosten, inclusief de import duties, zijn nu voor de verkopende partij. Hoe zit dat eigenlijk met de BTW? Moet de verkoper ook de BTW betalen of is dat toch voor de kopende partij in Nederland? Een Aziatisch bedrijf kan de BTW niet aftrekken (neem ik aan) en zal dan dus waarschijnlijk de BTW in zijn verkoopprijs berekenen. Dit is dan niet bepaald gunstig voor de kopende partij. Wat is de best mogelijke manier om goederen naar Nederland te halen zodat beide partijen er de meeste voordeel uit kunnen halen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
CeeBee
CeeBee
Wie kan mij uitleg geven over het volgende:
Een verkopende partij in Azië levert DDP aan een bedrijf in Nederland. Alle kosten, inclusief de import duties, zijn nu voor de verkopende partij. Hoe zit dat eigenlijk met de BTW? Moet de verkoper ook de BTW betalen of is dat toch voor de kopende partij in Nederland? Een Aziatisch bedrijf kan de BTW niet aftrekken (neem ik aan) en zal dan dus waarschijnlijk de BTW in zijn verkoopprijs berekenen. Dit is dan niet bepaald gunstig voor de kopende partij. Wat is de best mogelijke manier om goederen naar Nederland te halen zodat beide partijen er de meeste voordeel uit kunnen halen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26208-btw-en-ex-importeren-nl-azi%C3%AB/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag