Na lang overleg hebben mijn vennoot en ik besloten om onze V.O.F. na meer dan 4 jaar per 1 juli stop te zetten. We hebben een IT bedrijf. De zaken gaan zeker niet slecht (goed zelfs), maar door hoge studie druk (beide student) en het toch een andere kant op willen (studeer voor een ander vak dan waar het bedrijf om draait) hebben we besloten te stoppen.
Enkele feiten:
- It bedrijf
- Klanten: Particulieren en MKB
- Geen noemenswaardige inventaris of bedrijfspand
- Geen schulden
- Kapitaal (in de afgelopen 4 jaar altijd wat gespaard op de gezamenlijke zakelijke rekening)
- VOF samenwerkingscontract 50/50
Dit weten we (gevonden via de geweldige zoekfunctie van dit forum):
- Eindrekening / Balans opmaken met boekhouder
- Zorgen dat alle debiteuren hebben betaald ( willen we per 1 juni rond hebben, juli geen klussen aannemen)
- Uitschrijven KVK/Belastingdienst
- Belasting betalen op producten die nog niet volledig zijn afgeschreven (laptops, telefoons die afgelopen jaar op de zaak zijn aangeschaft)
Echter over de volgende punten hebben we nog vragen:
- Hoe kunnen we het beste onze klanten informeren? (voornamelijk particulieren en MKB)
- Kunnen we de boel zo stopzetten, hoe gaat dit met rekening van bijv. de boekhouder welke we jaarlijks achteraf betalen? Of moeten we geld privé apart houden zodat we deze nog kunnen betalen. De zakelijke rekening moet toch immers worden opgezegd?
- Kunnen we ons klantenbestand verkopen/klanten doorverwijzen, (wat is dit waard) en waar kunnen we dit aanbieden?
Mogelijk komen we nog meer dingen tegen, deze zal ik dan in dit topic posten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Max1234
Max1234
Na lang overleg hebben mijn vennoot en ik besloten om onze V.O.F. na meer dan 4 jaar per 1 juli stop te zetten. We hebben een IT bedrijf. De zaken gaan zeker niet slecht (goed zelfs), maar door hoge studie druk (beide student) en het toch een andere kant op willen (studeer voor een ander vak dan waar het bedrijf om draait) hebben we besloten te stoppen.
Enkele feiten:
- It bedrijf
- Klanten: Particulieren en MKB
- Geen noemenswaardige inventaris of bedrijfspand
- Geen schulden
- Kapitaal (in de afgelopen 4 jaar altijd wat gespaard op de gezamenlijke zakelijke rekening)
- VOF samenwerkingscontract 50/50
Dit weten we (gevonden via de geweldige zoekfunctie van dit forum):
- Eindrekening / Balans opmaken met boekhouder
- Zorgen dat alle debiteuren hebben betaald ( willen we per 1 juni rond hebben, juli geen klussen aannemen)
- Uitschrijven KVK/Belastingdienst
- Belasting betalen op producten die nog niet volledig zijn afgeschreven (laptops, telefoons die afgelopen jaar op de zaak zijn aangeschaft)
Echter over de volgende punten hebben we nog vragen:
- Hoe kunnen we het beste onze klanten informeren? (voornamelijk particulieren en MKB)
- Kunnen we de boel zo stopzetten, hoe gaat dit met rekening van bijv. de boekhouder welke we jaarlijks achteraf betalen? Of moeten we geld privé apart houden zodat we deze nog kunnen betalen. De zakelijke rekening moet toch immers worden opgezegd?
- Kunnen we ons klantenbestand verkopen/klanten doorverwijzen, (wat is dit waard) en waar kunnen we dit aanbieden?
Mogelijk komen we nog meer dingen tegen, deze zal ik dan in dit topic posten.
Alvast bedankt voor u reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26437-opheffen-vof/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag