Gisteren, maandag 17 mei om 22.00 uur Nederlandse tijd was er een heel leuk programma op BBC 1.
Hierin worden startende ondernemers geholpen om hun nieuwe product te ontwikkelen en aan diverse retailers te introduceren. Ze krijfgen daar in steun van twee marketingdeskundigen om binnen acht weken hun product klaar voor de winkelschappen te maken.
Gisteren ging het om twee productideeen, die voor de speelgoedmarkt bestemd waren. Dit is een heel moeilijke sector voor startende ondernemers om in te komen, zeiden de deskundigen. Er is daar erg veel concurrentie van grote spelers op de markt.
1.Twee onderwijzeressen hadden de "Den Kit" ontwikkeld. Dit is een survivalsetje voor kinderen om hutjes enz. te bouwen in de natuur.
Hun eerste prototype was volgens deskundigen niet mooi genoeg om aan de inkopers te laten zien. "Je krijgrt daar maar één kans." Ook was het product veel te duur (40 pond)
In het programma mochten ze naar een topdesignbureau in Londen, met het resultaat dat er een aardige verpakking kwam. Ook kon de winkelprijs omlaag nadat ze een goedkopere Fillepijnse fabrikant hadden gevonden. De beide leraressen mochten toen gaan pitchen voor de directeur van een Engelse winkelketen. Deze man was nog kritisch: "Er zit geen foto van de inhoud op de verpakking en dat moet wel. Verder is dit geen product wat massaal verkocht zal worden." Uiteindelijk bleek deze Engelse winkelketen toch geinteresseerd om in hun 52 filialen deze setjes te introduceren.
2. Twee andere Britten hadden een gezondheidsdrankje "Nutriyum" ontwikkeld. Ze hadden hun baan opgezegd hiervoor en al hun spaargeld gebruikt voor de opstart van de productie. Echter in het programma deden zij pas hun eerste marktonderzoek op een kinderdag verblijf. De drank smaakte met al de smaakstoffen erin te kunstmatig en de verpakking kon beter. Gevolg was dat zij zowel de drank zelf moesten veranderen als de verpakking. Nu kwamen er gezonde vruchtensappen in. De verpakking kreeg van topdesigners een beter uiterlijk. Dit product werd wel gewaardeerd, maar was helaas te duur. Het moest concurreren met veel andere producten in het schap. Doordat dit probleem niet op tijd werd opgelost , besloot de programmaleiding het project te staken.
Dit is een heel leerzaam en realistisch TV programma en ik an het idereeen aanraden on de volgende afleveringen te bekijken. Die gaan dan over andere producten.
Helaas zijn de oude BBCafleveringen op de Engelse uizendinggemist, de BBC I Player, alleen maar in Engeland beschikbaar.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
PaulGo
PaulGo
Gisteren, maandag 17 mei om 22.00 uur Nederlandse tijd was er een heel leuk programma op BBC 1.
Hierin worden startende ondernemers geholpen om hun nieuwe product te ontwikkelen en aan diverse retailers te introduceren. Ze krijfgen daar in steun van twee marketingdeskundigen om binnen acht weken hun product klaar voor de winkelschappen te maken.
Gisteren ging het om twee productideeen, die voor de speelgoedmarkt bestemd waren. Dit is een heel moeilijke sector voor startende ondernemers om in te komen, zeiden de deskundigen. Er is daar erg veel concurrentie van grote spelers op de markt.
1.Twee onderwijzeressen hadden de "Den Kit" ontwikkeld. Dit is een survivalsetje voor kinderen om hutjes enz. te bouwen in de natuur.
Hun eerste prototype was volgens deskundigen niet mooi genoeg om aan de inkopers te laten zien. "Je krijgrt daar maar één kans." Ook was het product veel te duur (40 pond)
In het programma mochten ze naar een topdesignbureau in Londen, met het resultaat dat er een aardige verpakking kwam. Ook kon de winkelprijs omlaag nadat ze een goedkopere Fillepijnse fabrikant hadden gevonden. De beide leraressen mochten toen gaan pitchen voor de directeur van een Engelse winkelketen. Deze man was nog kritisch: "Er zit geen foto van de inhoud op de verpakking en dat moet wel. Verder is dit geen product wat massaal verkocht zal worden." Uiteindelijk bleek deze Engelse winkelketen toch geinteresseerd om in hun 52 filialen deze setjes te introduceren.
2. Twee andere Britten hadden een gezondheidsdrankje "Nutriyum" ontwikkeld. Ze hadden hun baan opgezegd hiervoor en al hun spaargeld gebruikt voor de opstart van de productie. Echter in het programma deden zij pas hun eerste marktonderzoek op een kinderdag verblijf. De drank smaakte met al de smaakstoffen erin te kunstmatig en de verpakking kon beter. Gevolg was dat zij zowel de drank zelf moesten veranderen als de verpakking. Nu kwamen er gezonde vruchtensappen in. De verpakking kreeg van topdesigners een beter uiterlijk. Dit product werd wel gewaardeerd, maar was helaas te duur. Het moest concurreren met veel andere producten in het schap. Doordat dit probleem niet op tijd werd opgelost , besloot de programmaleiding het project te staken.
Dit is een heel leerzaam en realistisch TV programma en ik an het idereeen aanraden on de volgende afleveringen te bekijken. Die gaan dan over andere producten.
Helaas zijn de oude BBCafleveringen op de Engelse uizendinggemist, de BBC I Player, alleen maar in Engeland beschikbaar.
Paul
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/26757-bbc-serie-over-marktintroductie-high-street-dreams/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag