• 0

Betalingen regelen bij nieuwe onderneming

Beste all,

 

voor een nieuw te starten onderneming moet ik nog een procedure hebben om betalingen naar mijn personeel en van mijn klanten te regelen.

 

Ik zal even korte info over de onderneming geven:

Het gaat om een onderneming welke hulp aan huis bied. Je kunt denken aan huishoudelijke hulp, tuinhulp, verhuishulp, oppas, klussen etc. We willen zoveel mogelijk proberen te werken met scholieren/studenten die als bijbaan zich kunnen inschrijven bij ons. Indien er een klus binnenkomt waarvoor zij in aanmerking komen krijgen zij een oproep welke zij kunnen accepteren. Het aantal uren is dus flexibel en op oproepbasis.

De klant moet bij het inplannen van een klus aangeven wat de klus inhoud en van welke leeftijd het personeel dient te zijn. (16-18 jaar 9 euro per uur, 19-21 jaar 12,50 euro per uur vanaf 22 16 euro per uur.)

 

Wanneer kan ik het beste de klanten de facturen opsturen? Voor de klus na de klus of misschien beter aan het einde van de maand zodat meerdere klussen per maand op 1 factuur kunnen komen.

En wanneer kan ik het beste de verloning laten plaatsvinden via het uitzendbureau? Per week? per maand? en hoeveel weken na de klus om er zeker van te zijn dat de werkzaamheden hebben plaatsgevonden.

 

Iemand nuttig advies? Please let me know :)

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Als je kluspersoneel aanbiedt op uurbasis, dan zul je voor de facturering moeten weten hoeveel uren besteed zijn. En om onnodige discussies te voorkomen is het altijd handig als opdrachtgever en klusser het daarover eens zijn. Ik zou kiezen voor een soort urenbriefje, ondertekend door de opdrachtgever (en mogelijk ook de klusser). In drievoud, 1 exemplaar voor de opdrachtgever, 1 voor de klusser en 1 voor jou.

 

Mocht je je zorgen maken over het feit dat die klusser dan 3 uur werkt, 2 uur op de bon schrijft en 1 uur "zwart" betaald krijgt door de opdrachtgever, dan kan ik je geruststellen: dat zal in sommige gevallen gaan gebeuren en daar doe je niets tegen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.