Ik loop te dubben of ik de benelux modelbescherming op mijn producten zal uitbreiden naar een europees niveau. Inmiddels heb ik wat producten in Frankrijk staan en wil ook verder in europa oa duitsland mijn spullen gaan aanbieden.
Wat is de meerwaarde hiervan? Mijn idee is dat het makkelijker zou zijn aan te vechten als de bescherming ook voor het betreffende land geldt, maar aangezien het product in de benelux beschermd is kan naar mijn idee niemand het in europa vastleggen en heb ik daarbij toch nog steeds de meeste rechten hierop, ik ben immers ook de eerste die dit product op de markt heb gebracht.
Moet ik hier dus geld aan spenderen, ik twijfel nog...
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
karinvb
karinvb
Ik loop te dubben of ik de benelux modelbescherming op mijn producten zal uitbreiden naar een europees niveau. Inmiddels heb ik wat producten in Frankrijk staan en wil ook verder in europa oa duitsland mijn spullen gaan aanbieden.
Wat is de meerwaarde hiervan? Mijn idee is dat het makkelijker zou zijn aan te vechten als de bescherming ook voor het betreffende land geldt, maar aangezien het product in de benelux beschermd is kan naar mijn idee niemand het in europa vastleggen en heb ik daarbij toch nog steeds de meeste rechten hierop, ik ben immers ook de eerste die dit product op de markt heb gebracht.
Moet ik hier dus geld aan spenderen, ik twijfel nog...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27063-modelbescherming-benelux-uitbreiden-naar-europees/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag