• 0

Stappen inport uit China

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar iemand die mij stap voor stap kan vertellen wat ik moet doen vanaf het moment waarop een Chinese fabrikant CIF een bestelling naar mij verzonden heeft. Ik wil voorkomen dat ik tegen onnodige uitdagingen loop als de bestelling straks aankomt in Rotterdam. Ik heb al informatie gezocht maar het is me nog onduidelijk en het is erg verspreid.

 

De bestelling is onderweg naar Nederland, CIF Rotterdam en komt over 25 dagen aan. Waar begin ik/wat is stap 1? Welke stappen kosten veel tijd en prefereren om als eerste te regelen?

 

Ik hoop dat iemand me kan adviseren.

 

Dank je vast.

 

Groeten,

 

Eric van Heck

Tosale.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste wat je kan doen is dit aan je vervoerder vragen.

 

Aangezien het niet duidelijk is om welk volume, wat voor soort produkt en welke afspraken voor CIF je gemaakt hebt is het moeilijk concreet advies te geven.

 

Normaal is dat je invoerbelasting, BTW en alle havengelden + documenten en handelingen moet betalen alvorens je de de goederen op kan halen, dan wel kan laten bezorgen.

 

CIF= Cost, Insurance and Freight dus dat is duidelijk.

 

9 van de 10 keer heeft de vervoerder een agent in rotterdam die je voor een klein bedrag kan helpen met alle invoerwerkzaamheden, misschien is het handig nu te vragen wie je hiervoor kan benaderen.

 

Indien ze deze agent niet hebben kun je ook een goede vervoerder voor wegtransport (indien je dat nodig hebt) vragen om te helpen.

 

Meestal zijn de grote lijnen van invoeren wel duidelijk na de eerste keer en met een beetje hulp is het niet echt ingewikkeld.

 

Veel succes.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je reactie!

 

Ik heb aan de vervoerder gevraagd wie hun agent is. De leverancier zij idd dat ik deze naam van de agent elk moment ga krijgen. Ik probeer contact te zoeken met die agent en zal kijken in hoeverre deze mij kan ondersteunen.

 

Mocht het niet lukken dan kan ik dus contact opnemen met een vervoerder. Weet je misschien een goede, betrouwbare, betaalbare, etc?

 

Dank je en groeten, Eric.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.