Ik ben van plan fors uit te breiden van een huur naar een koop pand.
Mijn onderneming wordt op dit moment gevoerd in een bv met voldoende winst en liguiditeiten (300k). Het pand dat ik wil aankopen wil ik deels verhuren aan derden. Er moet behoorlijk verbouwd en geinvesteerd worden in nieuwe apparatuur. Dit wil ik uitspreiden in meerdere jaren.
Mijn plan is tijdelijk uit de bv te gaan om zo tegen het hogere belasting tarief versneld af te schrijven2010+2011. Ook wil ik het pand prive aankopen en splitsen (economisch eigendom eigen gebruikte deel naar bv) om de huur van derden in box3 te ontvangen.
Mijn vraag is:
1) is het mogelijk tijdelijk uit de bv te stappen om deze reden? nb ben niet btw plichtig
2) zijn er nog nadelen aan bovenstaande construktie?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Auke72
Auke72
Hallo,
Ik ben van plan fors uit te breiden van een huur naar een koop pand.
Mijn onderneming wordt op dit moment gevoerd in een bv met voldoende winst en liguiditeiten (300k). Het pand dat ik wil aankopen wil ik deels verhuren aan derden. Er moet behoorlijk verbouwd en geinvesteerd worden in nieuwe apparatuur. Dit wil ik uitspreiden in meerdere jaren.
Mijn plan is tijdelijk uit de bv te gaan om zo tegen het hogere belasting tarief versneld af te schrijven2010+2011. Ook wil ik het pand prive aankopen en splitsen (economisch eigendom eigen gebruikte deel naar bv) om de huur van derden in box3 te ontvangen.
Mijn vraag is:
1) is het mogelijk tijdelijk uit de bv te stappen om deze reden? nb ben niet btw plichtig
2) zijn er nog nadelen aan bovenstaande construktie?
Bedankt voor de reakties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27203-grote-investeringen-ivm-versneld-afschrijven-tijdelijk-uit-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag