Wij willen een merk in Nederland gaan promoten en verkopen. Het merk werkt alleen samen met grote distributeurs en wil ons daarom geen distributeurschap geven.
Wij zijn niet van plan om veel effort en tijd te stoppen ih promoten van het merk als daar geen extra marge en mogelijkheden tegenover staan.
We willen ook B2B gaan leveren en hebben daarvoor betere inkoopprijzen nodig.
Het station van distributeurschap lijkt niet haalbaar, ze distribueren nu vanuit 1 land in Europa en er is nog 1 land met een grote eigen distributeur.
Wij zouden er wel voor openstaan om de markt te bewerken als we de juiste inkoopprijzen zouden krijgen ook al lopen we dan het risico dat er ooit in Nederland een grote distributeur komt die daarna de markt gaat bewerken.
Ons idee tot nu is om te bespreken dat wij betere inkoopprijzen krijgen dan nu zodat we ook B2B kunnen leveren en dat deze inkoopprijzen in stand blijven ook als er in NL een echte distributeur komt. Voordeel voor het merk is dat er dan actief in NL gepromoot wordt, voordeel voor ons is dat wij onze markt kunnen uitbreiden. Nadeel is dat er van de ene op de andere dag een distributeur kan komen waardoor we er in ieder geval aan de B2B kant een grote concurrent bij hebben.
Aan de andere kant staat niks doen en dat levert ook niet meer op. We zijn ons er dus van bewust dat het voordeel tijdelijk is en moeten onze inspanningen daar dus ook op afstemmen.
Ben benieuwd of jullie hier een mening over hebben.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Manon GJ
Manon GJ
Wij willen een merk in Nederland gaan promoten en verkopen. Het merk werkt alleen samen met grote distributeurs en wil ons daarom geen distributeurschap geven.
Wij zijn niet van plan om veel effort en tijd te stoppen ih promoten van het merk als daar geen extra marge en mogelijkheden tegenover staan.
We willen ook B2B gaan leveren en hebben daarvoor betere inkoopprijzen nodig.
Het station van distributeurschap lijkt niet haalbaar, ze distribueren nu vanuit 1 land in Europa en er is nog 1 land met een grote eigen distributeur.
Wij zouden er wel voor openstaan om de markt te bewerken als we de juiste inkoopprijzen zouden krijgen ook al lopen we dan het risico dat er ooit in Nederland een grote distributeur komt die daarna de markt gaat bewerken.
Ons idee tot nu is om te bespreken dat wij betere inkoopprijzen krijgen dan nu zodat we ook B2B kunnen leveren en dat deze inkoopprijzen in stand blijven ook als er in NL een echte distributeur komt. Voordeel voor het merk is dat er dan actief in NL gepromoot wordt, voordeel voor ons is dat wij onze markt kunnen uitbreiden. Nadeel is dat er van de ene op de andere dag een distributeur kan komen waardoor we er in ieder geval aan de B2B kant een grote concurrent bij hebben.
Aan de andere kant staat niks doen en dat levert ook niet meer op. We zijn ons er dus van bewust dat het voordeel tijdelijk is en moeten onze inspanningen daar dus ook op afstemmen.
Ben benieuwd of jullie hier een mening over hebben.
Ondernemende webwinkelier en Register Valuator
Green Jump 1000 manieren om een groene sprong te maken! Voor baby's, kinderen en voor jou!
Het EcoBed Heerlijk slapen op natuurlijke materialen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27339-hulp-nodig-bij-aangepaste-regeling-distributieagent/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag