Ga naar inhoud

In de problemen door administratiekantoor. Graag advies

Geplaatst:

seniorpro

Sinds 2008 is mijn eenmansbedrijfje overgegaan naar een andere rechtsvorm: een BV

Vanaf september 2009 zijn mijn administratie en mijn belastingzaken overgegaan naar een ander administratiekantoor, waar ik ter goeder trouw naar ben overgestapt, omdat zij pretendeerden met de kleine ondernemer 'mee te denken'. Bovendien hebben zij in de mij voorgelegde offerte en het intakegesprek een misleidend voorbeeld geschetst van de werkelijkheid. Het gevolg is echter dat ik door de exorbitante hoogte van de facturen en een rammelende, niet tijdig ingediende (verlengde) jaarrekening, waarmee ik niet akkoord kon gaan omdat zelfs ik zag dat de cijfers niet klopten, in de problemen ben geraakt. Een second opinion wat dit laatste bevestigde bij een ander kantoor heeft mij ook weer het nodige gekost. Een financieel drama dus, waar ik in deze tijd zeker niet op zit te wachten. Tot overmaat van ramp ontving ik recent een brief van de BD dat mijn jaarrekening niet tijdig was ingediend en ik daardoor een boete riskeer. Het administratiekantoor heeft mij meerdere malen schriftelijk verzekerd uitstel te hebben gevraagd en gekregen, terwijl dit niet het geval blijkt te zijn.

 

Het kantoor is niet bij welke beroepsvereniging dan ook aangesloten. Ik heb stad en land afgebeld en gemaild om advies te vragen en beschik niet meer over de financiele middelen om een gerechtelijke procedure te starten. Ben lid van Jurofoon, FNV Zelfstandigen ZZP-Nederland etc., maar elke procedure die ik via hen wil opstarten brengt voor mij een nog groter financieel debacle met zich mee. Het komt er dus op neer dat ik juist in financiele problemen ben geraakt door het kantoor, i.p.v. mij te helpen en te doen waarvoor ik hen meer dan ruim heb betaald.

 

1. Heeft een van van jullie soortgelijke ervaringen gehad met (een) administratiekanto(o)r(en).

2. Kan iemand mij adviseren of tips geven, omdat ik wil voorkomen dat andere eenmansbedrijven in dezelfde situatie terechtkomen omdat het kantoor niet aangepakt kan worden en wegkomt met nalatigheid op alle fronten.

 

Bij voorbaat dank!

Featured Replies

Geplaatst:

ROVened

Heeft het "meedenk" administratiekantoor uitleg kunnen geven tussen de offerte en de verzonden rekeningen? Ik zou het administratiekantoor in ieder geval (schriftelijk + aangetekend) aansprakelijk stellen voor alle nadelig gevolgen die je kunt ondervinden. Vermeld in de brief de bevindingen van jezelf en die van de second opinion en wijs hen op de consequentie voor het niet tijdig inleveren van de aangifte(n) en het deponeringrapport.

 

Ook administratie- en accountantskantoren kunnen altijd fouten maken, een beetje kantoor zal deze fouten ook gratis herstellen, voor zover het te wijten is aan het kanoor. Voor de fiscale aangiften 2008 kon uitstel worden verkregen tot 1 mei 2010, in bepaalde situaties kan deze termijn verlengd worden.

 

Ben je aan het administratiekantoor nog geld verschuldigd?

 

Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.