• 0

inzicht in vraag (online marktonderzoek)

Hoi Iedereen,

 

Ben benieuwd naar tips en trucs rond het verkrijgen van inzicht in marktpotentie en grootte. Ben zelf met name geinteresseerd in het opzetten (en vermarkten) van internet producten.

 

Gebruik nu vaak google adwords keywords tool analyser met wat 'duimregels' zoals onderstaand rekenvoorbeeld:

(uitgaande van een nummer 1 positie bij google bij een internet product).

 

** Zoekvolume google: Totaal aantal bezoekers per maand   2400   

Bron: adwords statistieken (https://adwords.google.nl/select/KeywordToolExternal)

** Via organische links (niet betaald)   75%   

"Bron: http://internetmarketingsysteem.nl/meer-bezoekers-naar-je-website/ > 25% via betaald, 75% organisch"

** Positie en dus percentage?   42%

"Bron: http://internetmarketingsysteem.nl/meer-bezoekers-naar-je-website/ 1e positie = 42%, 2e pos = 12%, 3e pos=8%"

** Conversie qua aantal   3%   

Bron: http://www.marketingfacts.nl/berichten/wat_is_de_gemiddelde_conversie_ratio_voor_een_retail_website_1/

 

Uitkomst

Totaal aantal kopers per maand   22.68   

Totaal aantal kopers per jaar   272.16   

 

 

Ben benieuwd naar meer tips en trucs / rekenmodellen om inzicht in bovenstaande aantallen te krijgen.

 

Groet,

 

Roel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is de site waar het om zou gaan al online? Op voorhand gaan bedenken hoeveel je zult gaan verkopen zonder dat je site online is dat is op zijn zachtst gezegd een grote uitdaging. De conversie is namelijk niet (alleen) afhankelijk van positie in zoekmachines en wat duimregels, maar vooral van alle andere factoren zoals het product, useability van de site, concurrentie etc.

 

Bovendien zal je site op meer zoekwoorden gevonden gaan worden (mag ik hopen) en dus zeggen deze cijfers op zich eigenlijk niets.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal zeggen dat dat in ieder geval een mooie formule is! Maar zoals Wouter hierboven al zegt, je hebt verschillende

factoren niet helemaal meegenomen. Hoeveel verschillende keywords ga je op gevonden worden? Hoe kom je erbij

dat er een conversie van 3% is voor jouw website? Ik snap niet hoe ze hier een gemiddelde voor hebben kunnen

verzinnen want dit verscheelt een hoop per website!

 

Een laatste vraag nog: Jij gaat er vanuit dat je op de 1e plek komt te staan in de organische zoekresultaten. Maar heb

je enig idee hoe moeilijk dit wel niet is voor zelfs een van de meest simpele zoekwoorden?

 

Sander

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Hoi Wouter en Sander,

 

Bedankt voor jullie reactie's.

Site is niet online. Bedoelde het meer in zijn algemeenheid. Ik heb ervaring met meerdere websites en tevens met zoekmachine optimalisatie en Sander ik ben het volledig met je eens dat nummer 1 een absolute uitdaging en veel hard werk is.

En Natuurlijk ga je gevonden worden op meerdere trefwoorden (al kun je je natuurlijk wel focussen op bepaalde woorden) en heb je veel te maken met bijvoorbeeld usability van je eigen website.

 

Echter ik was meer op zoek naar ervaringen of manieren in zijn algemeenheid hoe je ongeveer marktgrootte/potentie kunt inschatten (meer als inschatting).

 

en ten aanzien van conversie: begrijp dat dit per markt en situatie verschillend is. Maar zijn er mensen met ervaringscijfers (met websites), zodat je op basis daarvan 'enig' gevoel kan krijgen?

 

Iemand ideeen/suggesties of manieren hoe hij/zij dat ongeveer bekijkt. Iedereen (met een idee) moet zich toch afvragen of dit echt een goed idee is en dit op bepaalde manieren willen valideren?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.