• 0

Alleenrecht Nederland apart geval

Hallo,

 

Ik heb als bedrijf alleenrecht voor de Nederlandse markt.

Echter ik heb een bedrijf die mij producten aanbiedt op de Nederlandse markt, de vraag is wat zijn mijn mogelijkheden?

 

Ik zal eerst uitleggen wat precies het aparte geval is.

Het hoofdkantoor verkoopt zijn spullen op Ebay Duitsland waarbij het bedrijf niet transporteert naar de Nederlandse markt.

Echter er zit een bedrijf in Nijmegen die de goederen laat afleveren in Duitsland en in de Nederlandse markt verkoopt.

Nu is het probleem dat doordat het hoofdkantoor veel van zijn producten verkoopt via Ebay voor een starttarief van € 1,-

Dat veel van deze producten relatief zeer goedkoop weggaan en dat dit bedrijf in Duitsland nu de goederen bijna onder mijn inkoopprijs kan aanbieden.

In het verleden transporteerde het bedrijf de goederen ook naar Nederland en gelukkig heb ik dit kunnen laten wijzigen.

Echter u kunt begrijpen dat ons bedrijf niet blij is met de prijzen die gevraagd worden voor de producten...

 

Wat is juridisch de mogelijkheden?

 

mvg,

 

Ruben Neijenhuijs

Benedomi Nederland

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je leverancier zet de spullen in Duitsland letterlijk in de uitverkoop (wat de gek ervoor geeft dus).

Dan vindt ie zijn eigen producten niet al te waardevol en betaal jij teveel aan hem. Of er is spraken van acute geldnood en te grote voorraden. In dat geval is de situatie tijdelijk en zul je het moeten uitzitten.

 

Blijkbaar hecht hij toch waarde aan jullie, anders zou hij niet gestopt zijn met verzenden naar NL. Misschien wil hij nu ook (tijdelijk) zijn prijzen voor jou aanpassen?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Hallo,

 

Ik heb als bedrijf alleenrecht voor de Nederlandse markt.

Echter ik heb een bedrijf die mij producten aanbiedt op de Nederlandse markt, de vraag is wat zijn mijn mogelijkheden?

Dat ligt eraan wat je nu eigenlijk precies hebt afgesproken met jouw leverancier. Zo op het eerste gezicht lijkt het erop dat jouw leverancier zich niet aan de gemaakte afspraken houdt en dan moet je jouw leverancier daarop aanpakken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.