• 0

voorwaarden voor web en printontwerp

Hallo allemaal.

 

Ik sta op het punt om te beginnen met m'n bedrijfje. Heb alleen de algemene voorwaarden nog niet af en ik begin er om eerlijk te zijn een beetje moedeloos van te raken.

Ik zit vooral te dubben over de levering van het door mij vervaardigde werk. Daarom vraag ik jullie om advies.

 

Normaal gesproken ga ik uit van het volgende traject:

- aanvraag door klant

(- persoonlijk gesprek/brainstorm)

- offerte verstrekking

- acceptatie en finetuning

- daadwerkelijke bestelling

- bouw website

- factuur verzenden en (tijdelijk) online zetten website

- verzenden cd-rom met website na betaling door klant

- half jaar full support voor de website

 

Vinden jullie dit een goed traject. Moet ik niet eerder om geld vragen, zodat ik minder risico loop? Ik weet dat ik bij het starten van de bouw al enige zekerheid heb (door ondertekende bestelling), maar toch.

:-\

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Martijn,

 

Je zou best een voorschot kunnen vragen, dat wordt als heel normaal ervaren (en is ook vaak gebruikelijk). De rest factureer je na afloop van het hele traject, dan weet je ook gelijk of er nog extra kosten bijgekomen zijn.

 

Ik neem aan dat je het ontwerp van de website ook doet en dit steeds in overleg met de klant bespreekt. Misschien verstandig om een aantal opzetjes te maken om zo de vormgeving goed duidelijk te krijgen. Later kan je de technische invulling gaan doen.

 

En tussentijds onderdelen van de website opleveren? De klant kan op die manier het resultaat direct voorzien van eventueel commentaar en dat scheelt jou veel werk in de nog te maken onderdelen.

 

Succes!

Persoon

 

 

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de snelle reactie.

 

Ik wil zowel websites op maat als aan de hand van templates/sjablonen gaan leveren.

Met de templates verwacht ik ook minder moeilijkheden, omdat de klant dan al een idee heeft hoe het eindproduct er uit gaat zien en ik daar staan in principe vaste prijzen voor.

Maar bij websites op maat, zal over het algemeen het ontwikkeltraject wat langer zijn. Dus dat beschouw ik meer als een project. En inderdaad; dan kan ik misschien beter in delen gaan opleveren.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.