• 0

Voip telefoon doorschakelen

Zit met een paar technische vragen. Er komt een ADSL verbinding waar ook gebruik wordt gemaakt van een nieuwe Voip telefoonlijn.

 

- Er is sprake van één telefoonnummer, kunnen hier verschillende telefoons op worden aangesloten?

 

- Welke vaste telefoons kunnen met één druk op de knop, of na sluitingstijd worden doorgeschakeld naar een mobiele telefoon?

 

Dit laatste gaat om het kunnen doorverbinden, zoals je veel ziet bij telefooncentrales.

 

Ik hoor graag mochten jullie hier tips of adviezen over hebben!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Wouter,

 

Je kunt zeker meerdere telefoons aansluiten op 1 telefoonnummer. Elke telefoon krijgt zijn eigen port licence en kan dus ook een eigen doorkiesnummer krijgen. Deze doorkiesnummers zijn echter niet direct vanaf een buitenlijn te benaderen.

 

Om je vraag over doorschakelen te beantwoorden hangt het er geheel vanaf welke centrale of dienst je neemt. In het geval van een eigen VoIP centrale valt dit vaak te programeren in de centrale zelf. Je kan een vast tijdstip programeren dat de centrale overgaat naar danwel voicemail of mobiel.

 

Mocht je niet een eigen centrale willen hebben zou je VoIP ook gehost kunnen nemen. Voor een maandelijkse vergoeding lease je dan de toestellen, centrale en ondersteuning.

 

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.

 

Vriendelijke groet,

 

JanWillem Klopman

 

[mod edit: geen eigen links, mailadressen en telefoonnummers in een post]

Link naar reactie
  • 0

Een simpele oplossing die ik gebruik: je opent zoveel abonnementen als je telefoonnummers wilt (ik gebruik justvoip), voor 1 euro koop je een vast telefoonnummer, en via het voipprogramma laat je deze onder bepaalde voorwaarden (bijvoorbeeld als je offline bent) doorschakelen naar een ander nummer.

 

Dit doe ik prive om bereikbaar te zijn als ik in het buitenland ben. Zakelijk kan het misschien ook, maar dan zou je de terms of service even moeten lezen.

 

Voor jouw situatie is het waarschijnlijk geen oplossing omdat je bijvoorbeeld geen controle hebt op welke telefoonnummers je krijgt, en je niet een telefoonnummer naar meerdere telefoonnummers kunt doorschakelen.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de info. Duidelijk is dat er op één aansluiting meerdere telefoons te gebruiken is.

 

Het doorschakelen is me nog nog niet helder. Het gaat om een XS4ALL aansluiting zakelijk bellen en internet.

 

Is het doorschakelen afhankelijk van de telefoon, aansluiting of beide?

Link naar reactie
  • 0

Dag Wouter,

 

Is het allemaal duidelijk m.b.t. doorschakelen ?

Meeste hosted PBX oplossingen bieden ook diverse doorschakel mogelijkheden.

Als je specifieke vragen hebt, MOD EDIT: dan geef ik graag antwoord op dit forum

Succes

 

Rajesh

Rajesh, geen aanbod van diensten aub! Daarvoor zijn we hier niet!

Groet

Joost

HL admin

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.