Mijn vrouw is zinds kort een eenmanszaak begonnen en daarvoor ga ik de administratie op mij nemen. Het zal in het begin een vrij eenvoudige administratie zijn en ik heb daar enige ervaring in.
Het einige waar ik over twijfel is het opzetten van een goede begin balans. Zij is pas twee weken ingeschreven bij de KvK en de belasting dienst.
Hiervoor hebben wij vanuit prive al enkele inkopen gedaan (voorraad en een stukje software) en daar voor dus een factuur ontvangen. Ik begreep van de belasting dienst, dat ik deze gewoon mocht invoeren in de administartie om zodoende de BTW terug te vragen.
Kan iemand mij wat tips geven voor het opzetten van een begin balans?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sokken Winkel
Sokken Winkel
Goedemiddag,
Mijn vrouw is zinds kort een eenmanszaak begonnen en daarvoor ga ik de administratie op mij nemen. Het zal in het begin een vrij eenvoudige administratie zijn en ik heb daar enige ervaring in.
Het einige waar ik over twijfel is het opzetten van een goede begin balans. Zij is pas twee weken ingeschreven bij de KvK en de belasting dienst.
Hiervoor hebben wij vanuit prive al enkele inkopen gedaan (voorraad en een stukje software) en daar voor dus een factuur ontvangen. Ik begreep van de belasting dienst, dat ik deze gewoon mocht invoeren in de administartie om zodoende de BTW terug te vragen.
Kan iemand mij wat tips geven voor het opzetten van een begin balans?
Met vriendelijke groet,
Robin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/28586-beginbalans/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag