Jump to content

Sokken Winkel

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Joost, Dat heb ik dus ook gedaan als intracommunautaire verwerving en vervolgens de BTW daarop (19%) weer aftrekken als voorbelasting. Dit is dus goed gegaan.Ik moet alleen kijken hoe ik in snelstart meerdere bankafschrijvingen kan wegboeken op een factuur. Een factuur is dus opgebouwd uit verschillende afschrijvingen. Dan heb ik nog een vraag en dan kom ik er verder wel uit of ik zoek hulp. Waar bestaat het eigen vermogen nou precies uit. - is dat het negatief resultaat van de velies/winst rekening - of zijn dat de prive stortingen. Ik kan aan de passiva kant toch geen negatief bedrag kijgen? Groeten, Robin
  2. Ja, dat heb ik begrepen van de belastingdienst. Je geeft ze aan en trekt ze daarna weer af.
  3. Joost, De inkopen voor de start zijn ingevoerd in de boekhouding en meegenomen in de BTW aangifte. De Google Adwords zijn BTW vrij en hebben daarom geen invloed op de BTW aangifte. Kan ik niet gewoon de afschrijvingen op de banlk direct aan reclame kosten weg boeken. Dan heb ik die facturen niet nodig. Welke gegevens zou je willen zien om een goed oordeel te kunnen maken? Welke uitdraai kan ik hiervoor het beste maken? Groeten, Robin
  4. Misschien begrijp ik het verkeerd, maar dit zijn inkopen geweest voor de voorraad. Dit is gebeurd voordat het bedrijf officieel van start ging. Ik had op dat moment nog geen zakelijke rekening. Het zijn dus zakelijke dingen die ik voorgeschoten heb van de prive rekening. Nog even over de Adwords facturen. De facturen heb ik gezet op 4530 reclame kosten. Het enige dat ik niet weg krijg zijn de openstaande posten in snelstart. Dit omdat er meerdere afschrijvingen van de bank zijn die horen bij een factuur.
  5. Ik denk dat ik eruit ben. Ik heb de factuur gewoon ingboekt onder inkopen. Daarna in het dagboek memoriaal de factuur op de eerste regel gezet en deze op de tweede regel weggeboekt op Prive storting. Zie bijlage. Is dat juist? Verder heb ik nog 1 probleem waar ik niet helemaal uitkom. Dit heeft te maken met Google Adwords facturen. Ik heb bijvoorbeeld in de maand oktober een factuur gekregen van 130 euro. Deze factuur komt achteraf, maar de bedragen zijn al in delen van de bank afgeschreven. Hoe boek ik deze factuur weg? Ik gebruik het pakket snelstart.
  6. Joost, Bedankt voor de hulp. Ik ga er mee aan de slag. Moet alleen nog kijnken welke grootboeknummers ik kan gebruiken voor prive storting en prive opname. Groeten, Robin
  7. Nee, dat denk ik dus niet. Dat zou een hoop kunnen verklaren.
  8. Hallo Joost, Je hebt gelijk. Er klopt er het een en ander niet. Dit is terug te zien op de periode balans van 2010. Ik heb bijvoorbeeld facturen in de boekhouding staan die ik voor de start van het bedrijf vanuit prive betaald heb. Deze kan ik dan niet wegboeken. Dat resulteerd in een aantal openstaande posten. Wij hebben bezoek gehad van de belastingdienst (schijnt standaard te zijn) en zij vertelde ons dat we deze facturen gewoon konden inboeken vanwege de BTW. Kan ik dit op de een of andere manier rechtzetten? Alvast bedankt voor je tijd.
  9. Dus stortingen vanuit prive horen hier niet thuis. Doe ik dan iets verkeerd met plussen en minnen? Als ik alle optel dan is het bedrag rechts niet gelijk aan links? Misschien denk ik te moeilijk? Ik heb het even in een Excel geplaatst (zie bijlage)
  10. Goedemiddag, Omdat ik het graag zelf wil doen, probeer ik de aangifte inkomstenbelasting voor de webwinkel van mijn vrouw in te vullen. Ik loop echter tegen een tweetal punten aan in het programma van de belastingdienst. Ik heb soortgelijke vragen al eerder gezien, maar kom er nog steeds niet helemaal uit. 1) Het deel van de activa en passiva: Activa= Inventaris+voorraad+openstaande debiteuren+btw+bank Passiva=privestortingen+crediteuren+verlies In ieder geval krijg ik het niet kloppend: Activa=79 (inventaris)+3724 (voorraad)+51 (deb)+297 (te ontvangen btw) +479 (bank)=€4630 Passiva=4055 (alle stortingen in 2010) + 693 (crediteuren) -4842 (resultaat winst verlies)= - €94 Wat moet ik nu precies waar invullen? Ik doe waarschijnlijk iets fout. 2) Ik moet zelf apart aangifte inkomstenbelasting doen, maar we hebben gezamelijk een koopwoning. Maandelijks krijg ik een bedrag terug van de belastingdienst (voorlopige teruggaaf). In welke aangifte geef ik dat nu op? In beide aangiften moet ik de eigen woning opgeven en kan ik een voorlopige teruggaaf in vullen. Voorheen deden wij samen aangifte en was dit niet aan de orde. Ik weet dat ik misschien beter een expert in de hand kan nemen en gaa dat volgend jaar ook zeker doen. Op dit moment zit dat er even niet in. Alvast bedankt voor de hulp of tips. Groeten, Robin
  11. Goedemiddag, Mijn vrouw is zinds kort een eenmanszaak begonnen en daarvoor ga ik de administratie op mij nemen. Het zal in het begin een vrij eenvoudige administratie zijn en ik heb daar enige ervaring in. Het einige waar ik over twijfel is het opzetten van een goede begin balans. Zij is pas twee weken ingeschreven bij de KvK en de belasting dienst. Hiervoor hebben wij vanuit prive al enkele inkopen gedaan (voorraad en een stukje software) en daar voor dus een factuur ontvangen. Ik begreep van de belasting dienst, dat ik deze gewoon mocht invoeren in de administartie om zodoende de BTW terug te vragen. Kan iemand mij wat tips geven voor het opzetten van een begin balans? Met vriendelijke groet, Robin
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept