• 0

klein vraagje over proforma factuur, wijzigen mogelijk?

Hai ivm nog te ontvangen exchange rate wil ik het €-bedrag open laten (USD bedrag vermeld ik wel) totdat ik dit weet, maar wel de orderbevestiging als proforma versturen en later nog juiste €bedrag toevoegen.

Want een factuur sturen moet toch in principe voordat de transactie heeft plaatsgevonden?

Of maakt dit geen bal uit?

groet,

Laurens.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 1

Een pro-forma factuur is een papiertje maar niet echt een document in de zin van belasting e.d. waarvoor het interessant is. Dus je bent daar vrij in, wel moet het contractueel natuurlijk kloppen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Wanneer je in USD factureert kun je de factuur gewoon versturen. Bij ontvangst van het bedrag in Euro's kun je het verschil op valuta verschillen boeken.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

• 0

dank, ja als je ook na ontvangst van betaling kan factururen doe ik dat gewoon, dat scheelt weer wat implementatiewerk voor ons facturatieprogramma.

Groeten,

Laurens.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

• 0

Ik vind het geen mooie manier Laurens, wel snap ik het want het is handig en ook fiscaal heel erg aantrekkelijk omdat je nooit BTW betaald over nog niet betaalde facturen. Daarom vraag ik me ook af of er niet zo'n partij in NL is die daar een probleem mee heeft: De Belastingdienst.

Zie ook dit topic:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=19846

Ik ben wel benieuwd wat hier fiscaal gezien het punt is, anders zouden we met z'n allen pro-forma facturen gaan verzenden en hebben we een cash-flow voordeel wat toch best aanzienlijk is.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar