• 0

Hoe kan ik de betalingen het beste verzorgen? Massagebedrijf

Hallo,

 

Ik zit al enige tijd in mijn hoofd met het idee om iets te gaan doen met alle mensen die masseren als hobby en/of "slecht" lopend eigen massagebedrijfje.

 

Casus als voorbeeld;

Dhr. A.S. heeft naast zijn baan een massagepraktijk(je). Hij doet dit vanuit thuis waar hij op een zolderkamertje een kleine ruimte heeft met een behandeltafel en wat spulletjes om te masseren. Natuurlijk is hij wel een gediplomeerd masseur. Tijd en/of geld voor een goede website en PR heeft hij niet. Echt een idee waar hij überhaupt zou moeten beginnen om dit te realiseren heeft hij ook niet. Eigenlijk wil hij gewoon op tijden dat het hem uitkomt zoveel mogelijk masseren en er zo min mogelijk werk mee hebben. Hij heeft immers al een baan als hoofdinkomen.

 

Een casus zoals hierboven omschreven zijn er veel. Verwacht mag/kan worden dat met het nieuwe kabinet en hun bezuinigingen mensen/klanten minder vaak naar de fysiotherapeut zullen gaan voor een massage (ik weet dat een fysiotherapeut in theorie niet de functie van een masseur moet of kan gaan vervullen, maar dit is een andere discussie en is "helaas' in de praktijk dit wel het geval).

 

Zonder teveel van mijn plannen op het internet te zetten vraag ik me het volgende af.

 

Stel ik heb een goed en leuk concept waardoor het voor beide partijen interessant zou zijn om samen te gaan werken. Ik zou dan de klanten regelen, spullen en benodigdheden en alle rand zaken. De masseur hoeft dan alleen maar aan te geven wanneer hij tijd heeft om de klanten te ontvangen en de benodigde massage uit te voeren. Hoe kan ik dit dan het beste regelen m.b.t. betalingen?

 

1) Iedere masseur een eigen ZZPer laten worden/zijn en hun na iedere massage een factuur laten sturen naar mij die ik dan betaal.

Nadeel is een beetje dan hun dan alsnog met de nodige papierwerk zitten.

2) Mensen in dienst nemen met een 0-uren contract en hun aan het einde van de maand uitbetalen?

Hier heb ik totaal geen verstand van hoe dit verder zit.

3) Iemand een andere of beter optie?

 

Wat misschien verder nog belangrijk is om te weten:

- Alle betalingen gaan dus eerst via mij waarbij ik een x bedrag van iedere behandelingen tot mij neem.

- Natuurlijk begint het kleinschalig en zal ik bij optie 2 niet gelijk 100 mensen in dienst hoeven nemen.

- Ik moet dus wel een controle (contract?) hebben dat de masseurs niet buiten mijn weten om met klanten afspreken.

 

Alvast bedankt voor de nodige input.

Misschien komt het allemaal een beetje onduidelijk over, maar wil niet alles prijs geven.

 

mvg,

EversM

 

edit:

Ik weet niet of het voor iemand toegevoegde waarde heeft, maar ik ben zelf, i.v.m. mijn studie fysiotherapie, ook gediplomeerd masseur.

"Leiderschap is mensen laten worden wie ze zijn" - Wessel Ganzevoort

"Trust is good, but control is better." - Vladimir Lenin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

optie 1 is pay-roll

optie 2 lijkt mij geen goede beslissing daar jij werkgever wordt met alle verantwoordelijkheden.

optie 3 misschien is een franchise iets, een landelijke organisatie van thuismasseurs.

 

Alle leden werken onder 1 naam met evt. de toevoeging van de woonplaats of regio.

Je kan zelf bepalen hoe "hard" je de formule maakt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.