• 0

Verhuren studio / prive woonruimte aan mezelf

Al jaren wil ik graag in de hoofdstad wonen en werken. Helaas is de markt niet makkelijk, de huurprijzen (particulier) zijn hoog en kopen is onmogelijk (zelfstandig, maar nog geen 5 jaar vaste aantoonbare inkomsten).

 

Nu zat ik aan het volgende te denken:

- Ik huur zakelijk een lege ruimte met bestemmingsplan wonen en werken

- Verbouw deze ruimte (met geld uit mn bedrijf) zodanig dat er een aparte woonruimte en werkruimte (eigen entree) ontstaan.

- Ik verhuur de woonruimte aan mezelf (betaal dus het prive gedeelte aan mn eigen bedrijf)

 

Dit is heel in het kort een idee. Gezien ik geen fiscale knobbel heb, ben ik benieuwd of dit idee net zo simpel is als het lijkt, of dat hierbij toch meer komt kijken?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Je kunt inderdaad een pand huren en dit splitsen in een woon- en werkgedeelte (mits de huurbaas hiermee akkoord gaat en niet strijdig met gemeentelijke regels). De huur van het woongedeelte is dan fiscaal niet aftrekbaar.

 

Bij een onsplitsbaar pand kunt je het huurrecht van het totale pand als ondernemingsvermogen aanmerken (de volledige huur is aftrekbaar) en op het einde van het jaar maak je een fiscale correctie voor huurwaarde ondernemingswoning.

 

Verhuren aan jezelf is helaas niet mogelijk :)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.