• 0

Kilometer vergoeding... Hoeveel?

Gisteren heb ik dus een ritje gemaakt van in totaal 120 km om bij iemand te komen waarvoor ik iets moest doen. Nou heb ik ooit ergens begrepen dat je per km een bepaald bedrag 'mag aftrekken van de belasting'. (corrigeer me gerust als ik het fout zeg)

 

Ik zou graag weten hoe dat precies in elkaar zat...

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Joris,

 

Je kan inderdaad een vast bedrag aftrekken. Dit moet je dan aan je onderneming declareren. Onbelast mag dat maximaal 0,18 euro pr kilometer zijn.

 

Ervan uitgaande dat je de auto privé rijdt en alles ook privé betaald (onderhoud, benzine, verzekeringen, etc.). Als je de auto op de zaak hebt staan is het weer een ander verhaal, maar ik geloof niet dat het bij jou het geval is.

 

Registreer van iedere rit de beginstand van je kilometerteller, de eindstand, je doel, etc. Aan het einde van de maand maak je een overicht van alle gereden ritten en stop je dat tussen de boekhouding. Het bedrag uit dat overzicht kan je gewoon als kosten zien, net als een ontvangen factuur (alleen dit keer zonder btw).

 

Zie deze link voor meer informatie:

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/autokosten/index.htm

 

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Helemaal duidelijk!

 

Bedankt :D

 

Eindelijk een forum waar ze me wel willen/kunnen helpen :)

 

 

edit:

Op de dsite van de belastingdienst staat:

Als uw werknemer in zijn eigen auto zakelijke ritten maakt voor uw onderneming, dan kunt u hem daarvoor een belastingvrije en premievrije kilometervergoeding betalen van € 0,28 per kilometer

 

Daar hebben ze het over €0,28.... ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.