Ik ben volgens de belastingdienst een "kleine ondernemer" en word dus niet gezien als ondernemer (omdat ik niet voldoe aan het urencriterium, aangezien ik ook nog een fulltime baan heb). Ik kan dus als starter niet willekeurig afschrijven en gebruik maken van wat andere leuke aftrekposten.
Ik heb als starter nogal wat grote kosten, zoals een pc, en zou deze alsnog graag in 1 keer willen afschrijven om zo de winst te drukken. Nu heb ik begrepen dat investeringen onder de 450 euro als kosten geboekt mogen worden. Als ik nou een pc in onderdelen zou kopen (elk onderdeel is onder de 450 euro) met losse facturen, kan ik deze dan allemaal in 1 keer afschrijven ? De pc zal tegen de 2000 euro kosten, en daarbij nog iets van 400 euro aan software.
De voordelen en nadelen van in 1 keer afschrijven zijn me inmiddels duidelijk, en ik kies bewust ervoor om het in 1 keer af te schrijven, maar alleen indien dit op deze manier mogelijk is natuurlijk.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ook gegoogled, maar ik zie diverse antwoorden (welles nietes verhaal). Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven of dit wel of niet mag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Setups
Setups
Hoi Allemaal,
Ik ben volgens de belastingdienst een "kleine ondernemer" en word dus niet gezien als ondernemer (omdat ik niet voldoe aan het urencriterium, aangezien ik ook nog een fulltime baan heb). Ik kan dus als starter niet willekeurig afschrijven en gebruik maken van wat andere leuke aftrekposten.
Ik heb als starter nogal wat grote kosten, zoals een pc, en zou deze alsnog graag in 1 keer willen afschrijven om zo de winst te drukken. Nu heb ik begrepen dat investeringen onder de 450 euro als kosten geboekt mogen worden. Als ik nou een pc in onderdelen zou kopen (elk onderdeel is onder de 450 euro) met losse facturen, kan ik deze dan allemaal in 1 keer afschrijven ? De pc zal tegen de 2000 euro kosten, en daarbij nog iets van 400 euro aan software.
De voordelen en nadelen van in 1 keer afschrijven zijn me inmiddels duidelijk, en ik kies bewust ervoor om het in 1 keer af te schrijven, maar alleen indien dit op deze manier mogelijk is natuurlijk.
Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en ook gegoogled, maar ik zie diverse antwoorden (welles nietes verhaal). Hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven of dit wel of niet mag.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag