• 0

Wanneer BTW opgave invullen in geval startend bedrijf?

Goededag,

omdat ik na een hele middag doorlezen op het internet geen duidelijk antwoord op mijn vraag heb kunnen vinden, heb ik besloten om de vraag maar hier te stellen:

Sinds ongeveer anderhalve maand ben ik bezig met de opbouw van een éénmanszaakje. (Dit naast mijn normale baan). Op dit moment besteed ik er ongeveer 3-5 uur per week aan. Omdat ik nog bezig ben met het zoeken naar een administratiekantoor dien ik de BTW aangifte de eerste keer zelf te doen. Op de belastingdienst website heeft men het over een aangifte per kwartaal. Maar is die aangifte per kalender kwartaal of per kwartaal "na aanvang van de onderneming"?

Ik heb een omzet van onder de duizend euro in de periode van midden november tot eind december 2010. Aan BTW zou ik, indien ik het goed doorgerekend heb, een klein bedrag terug moeten krijgen, daar ik wat investeringen gedaan heb. Is het dan wijzer om voor de BTW aangifte ontheffing aan te vragen?

Waarschijnlijk zijn dit typisch startersvragen, maar helaas heb ik nergens een duidelijk antwoord kunnen vinden. Ook niet op de belastingdienst of de KvK website.

Alvast bedankt.

Groet

Fred

Met vriendelijke groet

Fred

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Heb je al een BTW nummer? Als het goed is heb je tegelijkertijd met de toekenning daarvan te horen gekregen met welke frequentie je aangifte moet doen.

Dit zijn trouwens altijd kalendermaanden/-kwartalen/-jaren.

• 0

Goedenavond Peter,

BTW en KvK nummer heb ik allemaal geregeld. Er stond inderdaad per kwartaal in de brief. Heb al bij de belastingdienst ingelogd om te kijken of ik de BTW aangifte kon doen, maar daar zie ik nog geen enkele aangifte mogelijkheid. Dat bracht mij aan het twijfelen over het tijdsbestek.

Alvast bedankt voor je goede adviezen.

Met vriendelijke groet

Fred

• 1

Je krijgt normaal aan het eind van dat kwartaal een oproep om aangifte te doen, en daar heb je dan tot het einde van de maand daarop de tijd voor. Eind januari, in dit geval dus - nog even geduld, ze willen je geld echt wel hebben... ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar