• 0

Ongevraagd spullen verstuurd met container zonder onze opdracht ???

Hallo medeleden,

 

Mijn man en ik zijn startende ondernemers en hebben enkele maanden geleden spullen verstuurd vanuit Indonesie naar Rotterdam.

Wij hebben toen een cargobedrijf ter plaatse genomen onder Nederlands management.

Wij kochten onze spullen zelf in en hielden contact met de cargo ivm beschikbare ruimte in de container.

We hadden bij hun een 20ft container besteld.

 

Echter bij het laden van de container, waar wij bij waren, bleek dat er +/- 1,5 cm3 niet mee kon.

Zij stelden toen voor de achtergebleven spullen na te sturen met een deelcontainer, maar we wilden eerst weten wat de kosten waren en zij beloofden ons die toen toe te zenden.

 

Tot onze verbazing kregen wij afgelopen vrijdag te horen dat de spullen al verscheept waren,zonder overleg/opdracht met ons en ons in kennis te stellen over de kosten. De kosten kregen we pas 5 dagen later te horen.

 

Uiteraard gingen we niet akkoord met de gang van zaken , en hebben we dat direct kenbaar gemaakt .

We kregen na een aantal mails te horen dat we onze spullen alleen ontvangen als we vooraf betalen en dat we niet moeten zeuren over een factuurtje..

 

We hebben al navraag gedaan bij de expediteur wat er gebeurd als we niet betalen,maar die geeft geen duidelijk antwoord.

Maar zij vinden het ook een vreemde manier van zaken doen.

 

Nu is het zo dat we binnenkort weer (zoals eerder gepland) naar Indonesie gaan om weer een container in te kopen en het na sturen van de spullen niet nodig was.

 

Nu is onze vraag:

 

Wat gebeurd er met de spullen als wij niet akkoord gaan ?

Worden die dan teruggestuurd en wie betaald die kosten?

Ook zitten we,als de spullen in NL arriveren, in Indonesie.

Worden die spullen dan opgeslagen en wie betaald dat?

 

Wij hebben geen opdracht gegeven om de spullen te verzenden naar NL..Kan dit zomaar??

 

Hopelijk is er iemand onder jullie die weet hoe we hier mee om moeten gaan.

 

Bij voorbaat hartelijk dank,

 

Mvgr,

Moja

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Moja,

 

Een interessante zaak.

 

Wat mij belangrijk lijkt voor verdere zaken is de relatie die u heeft met deze onderneming. Als het een relatie is waar u eenmalig inkoopt dan zou u ervoor kunnen kiezen om te kijken of de LCL kosten redelijk zijn en op basis daarvan de spullen te accepteren of te weigeren sinds dit niet afgesproken is. Het weigeren zal een verdere relatie niet schaden.

 

Als het een lange termijn relatie is zou ik wat coolanter optreden, de spullen accepteren en het onderwerp bespreken bij uw volgende reis naar Indonesie (die al gepland is). Vis-a-vis is het gemakkelijk om de achter liggende bedoelingen /misvattingen van beide partijen te begrijpen. Het kan wel eens gebeuren dat er een kleine deellevering door heen glipt .... heel herkenbaar.

 

Concrete antwoorden op uw vragen:

 

1.Als u niet akkoord gaat zal de consignee (de indonesische partij) de goederen terug moeten laten halen of lokaal aan een andere partij moeten verkopen. Terughalen is meestal alleen een optie bij goederen die een veel hogere waarde vertegenwoordigen dan de kosten van een retour Rdam per container.

 

2. De kosten komen voor hun rekening. De tegenpartij kan hier anders over denken.

 

3. Als u de spullen in de haven laat staan zult u demarrage kosten moeten betalen

 

4. Het lijkt mij slimmer om een freight forwarder in de arm te nemen die het tijdelijk voor uw opslaat; mogelijkheden zat.

 

Goede zaken,

 

Tom Oor

A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze

Link naar reactie
  • 0

Beste Tom Oor,

 

Bedankt voor uw reactie. Voor ons is het de eerste en de laatste maal dat wij onze goederen door hun laten verschepen.

Wij zijn niet tevreden over de service en gebrekkige communicatie.

 

Overigens hebben wij de spullen niet bij hun ingekocht.

 

De freight forwarder hebben hun gekozen en die heeft ons al laten weten dat elke dag dat de spullen langer staan de rekening voor ons is.

Met deze freight forwarder hadden we al telefonisch contact, die vonden de gang van zaken ook vreemd, maar die willen natuurlijk hun kosten ook vergoed krijgen.

 

Mvgr

Moja

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.