Jump to content

OOR

Senior
  • Content Count

    32
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    student
  • Gender
    Male
  • First name
    Tom
  • Last name
    Oor
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    commercie en marketi

Company info

  • Location
    Amsterdam
  • Branch
    Vervoer & transport

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemerschap is een samenkomst van kans en voorbereiding waarbij een persoon de activiteiten aangaat die dicht bij het hart liggen.
  • My opinion about innovation
    stilstaan is achtergang
  1. Hallo Jim, Om je te stimuleren het volgende: Het enige verschil met iets lokaal kopen en importeren uit het buitenland is de taal, cultuur, betalingsmethoden en vergt een grotere investering om even bij iemand op bezoek te gaan (om de producten te zien en kennis te maken met de onderneming). De kosten voor importeren kunnen het volgende zijn: kosten producten + laden 20 FT container en aan boord brengen van een schip + kosten schip naar de haven van Rotterdam + importheffingen (als die van toepassing zijn) + verzenden van producten naar magazijn. * De kosten per 20 FT, 40 FT of 40 FT HQ container verschillen. Gr. Tom
  2. Hallo YCB, no es tan difícil! Schoenmaker blijf bij je leest is het adagium van sommige .... Als je echt denkt dat het lucratief is kan ik wel over je schouder meekijken. Succes, Tom
  3. Hallo YCB, Ik zou een vergelijkende analyse van de kosten van auto's uit Azië en Nederland. Het hangt er sterk vanaf voor welk segment je gaat. Men kan een Porsche niet vervangen door een Lexus (ook mooi). Daarnaast zou ik informatie opvragen bij de ambassades/consulaten van beide landen betreft de importheffingen op auto's vanuit Nederland/Azië naar Peru. En, als klap op de vuurpijl wat het kost om een 20FT of 40FT container naar Peru te sturen vermeerderd met de kosten van het lossen van de container en het sturen naar de klant/magazijn. Op basis van deze gegevens weet je wat het zal kosten om de auto's in Peru te krijgen en of het een concurrerend bod is met auto's uit Azië. Succes, Tom
  4. Hallo Paul, Ik heb het volgende advies voor je: 1. Expediteur ik zou ten eerste een offerte vragen voor een levering CIF Rotterdam aan de leverancier. Daarnaast zou ik zelf een offerte opvragen voor een CIF Rotterdam levering vanaf de Fabriek bij een expediteur (advies Gert-Jan Gijs) om kosten te vergelijken. Wellicht kun je een NL expediteur opdracht geven voor deze quote. De gerenommeerde partijen Schenker etc. zitten vast en zeker ook in de V.S. 2. Betaling Je hebt meerdere opties. Het ligt eraan hoeveel risico je wilt nemen. 2.1 import L/C. Als je slecht zicht hebt op de betrouwbaarheid van de leverancier en de juiste kwaliteit goederen geleverd wilt hebben dan zou ik voor een L/C gaan. De kosten zijn aanzienlijk en het is meer werk. 2.2 Cash against Documents. De container is op zee met de goederen. Een week voordat het de haven in komt kan de klant je een kopie B/L (eigendomsdocument) sturen. Op basis van de betaling zal hij je de B/L per koerier opsturen naar jou of jouw freightforwarder zodat jullie kunnen beschikken over de goederen. Een variant hierop kan zijn 20% betaling bij productie en 80% betaling op zee. De kosten zijn meestal een stuk lager en het is niet zoveel werk om dit op te stellen. Hierbij loopt men wel het risico een andere kwaliteit geleverd te kunnen krijgen. 2.3 Vooruitbetaling. Begin met een kleine order een paar pallets en probeer de relatie op te bouwen. De eerste betaling kun je doen zoals in 2.2. met een kleiner risico voor beide partijen. Als de relatie is opgebouwd kun je misschien wel op open account geleverd krijgen (betaling na leveren van de goederen). Succes, Tom
  5. Beste Moja, Een interessante zaak. Wat mij belangrijk lijkt voor verdere zaken is de relatie die u heeft met deze onderneming. Als het een relatie is waar u eenmalig inkoopt dan zou u ervoor kunnen kiezen om te kijken of de LCL kosten redelijk zijn en op basis daarvan de spullen te accepteren of te weigeren sinds dit niet afgesproken is. Het weigeren zal een verdere relatie niet schaden. Als het een lange termijn relatie is zou ik wat coolanter optreden, de spullen accepteren en het onderwerp bespreken bij uw volgende reis naar Indonesie (die al gepland is). Vis-a-vis is het gemakkelijk om de achter liggende bedoelingen /misvattingen van beide partijen te begrijpen. Het kan wel eens gebeuren dat er een kleine deellevering door heen glipt .... heel herkenbaar. Concrete antwoorden op uw vragen: 1.Als u niet akkoord gaat zal de consignee (de indonesische partij) de goederen terug moeten laten halen of lokaal aan een andere partij moeten verkopen. Terughalen is meestal alleen een optie bij goederen die een veel hogere waarde vertegenwoordigen dan de kosten van een retour Rdam per container. 2. De kosten komen voor hun rekening. De tegenpartij kan hier anders over denken. 3. Als u de spullen in de haven laat staan zult u demarrage kosten moeten betalen 4. Het lijkt mij slimmer om een freight forwarder in de arm te nemen die het tijdelijk voor uw opslaat; mogelijkheden zat. Goede zaken, Tom Oor
  6. Ik sluit mij aan bij de heer Odems ... het speelveld ligt voor je open pak je kansen als ondernemer. 1. als je kunt investeren, meer risico wilt nemen, het courante goederen betreffen dan kun je rustig als distributeur opereren. Die verdienen meestal een hogere marge voor de hogere toegevoegde waarde. 2. mochten het grotere specialistische deals/producten zijn kun je beter de fabrikant direct laten leveren en een commissie op strijken. Je kunt ook voor beide opties kiezen een aantal producten op voorraad een aantal grote klanten direct laten leveren. Aangezien de principaal weinig ervaring heeft met export zal zijn ' learning curve' ook steil zijn de komende maanden :-)
  7. Vanaf welk bedrag zouden jullie het de moeite waard vinden?
  8. Klopt heer Odems, onvolledige beantwoording. Men heeft het meer over valutahandel dan het ontvangen van commissie op een zo goedkoop/gemakkelijk mogelijke manier. Tom
  9. Goedeavond allemaal, Voor het ontvangen van een herhalende commissie in US dollars naar een rekening in Nederland zou ik graag willen weten wat het gemakkelijkst / meest efficiënt is? Momenteel gaan mijn gedachte uit naar het gebruiken van een US dollar rekening bij een van de grootbanken en daar te stallen. Extra info: Mijn kostenposten post zijn in EUR; Ik heb de US dollars niet direct nodig; Bij voorbaat dank voor de inzichten.
  10. Goedenavond Tafelpoot, Ik denk dat er een misverstand is. Bedoelen de verkopende partij en de transporteur niet dat zij een vooruitbetaling eisen i.pv. cash of een pinbetaling? Uit ervaring weet ik dat je niet kan vooruitbetalen uit Marokko naar het buiteland. Als het een gerenommeerde partij uit Marokko is met bijvoorbeeld Europesche zakenpartners. Kun je referenties opgeven en bijvoorbeeld voorstellen om Cash Agains Documents te betalen of een L/C. Het is arbeidsintensief en in het geval van een LC wat kostbaarder maar voor een 20 FT vol loont het meestal wel (ligt eraan wat voor spullen erin de container zitten). Tom
  11. Heer Kamphuis, 1. Ik zou ten eerste de doelgroep onderverdelen in een aantal segmenten. 2. Hierna zou ik nadenken over wat jouw toegevoegde waarde is voor deze segmenten 3. Daarna zou ik een manier gebruiken om je segmenten te benaderen. Flyeren lijkt mij meer een medium voor als je een extreem grote doelgroep heb. bijvoorbeeld een restaurant. Zorg dat mensen je kennen in de gemeenschap; voeg waarde toe voor hen door bijvoorbeeld tuiniers adviezen te geven; daarna zullen mensen vanzelf bij je komen voor opdrachten. Misschien kun je samenwerkingsverbanden aangaan met architecten en aannemers in de buurt (indirecte verkoop) Het lijkt mij dat je eerder een boost nodig heb om het balletje te laten rollen .... Gr Tom
  12. Hi Addy, 1. wellicht zijn er agentuur contracten opgesteld tussen agent en principaal voor de markt in kwestie? Als het 'een herenakkoord' betreft tussen agent en de principalen ben je als agent minder zeker van het behouden van je producten en dus inkomsten. 2. ik zou de onderneming waarderen door te kijken naar de netto geldstromen (omzetten - totale kosten/investeringen) van het agentuur en eventuele kostenbesparingen. Daarnaast zou ik je afvragen hoe houdbaar zijn deze inkomsten en waar beweegt de markt zich heen. Als het veel persoonlijke relaties betreffen met de eigenaar van de agentuur ben je veel business kwijt als jij de tent overneemt. Een veelvoud van de omzet of de nettowinsten te betalen is gebruikelijk ... als een onderneming je 100k per jaar oplevert en je verwacht 10% groei per jaar ... wat zou het je waard zijn? Ik denk dat onze business valautors ons wel een idee kunnen geven van een gangbare veelvoud van de jaaromzet/winst voor agenturen. Succes, Tom
  13. Allen, Mijn huisgenoot kwam met de opmerking dat hij graag een inzicht zo hebben in het maximale budget van zijn klant om een beter idee te hebben voor welk bedrag hij ongeveer een offerte uit kan geven. Ik vond dit wel een interessante vraag. De echte verkoper weet natuurlijk hoe hij hier mee om moet gaan. In zijn geval gaat het om het ontwikkelen van een bepaalde software. Het enige dat hij weet is dat zij onlangs een applicatie hebben laten maken voor EUR 6k. Wat zouden jullie adviseren om te doen? Gr Tom
  14. Hi Yulliet, Van harte gefeliciteerd! Ik zou erg blij zijn met zo een lead. Je kunt ze zeker verkopen zoals al beaamd is. Als de hoeveelheden echt zo groot zijn kun je ze het best direct vanuit Peru verkopen met jouw winstmarge er tussen zodat je geen dubbele transportkosten en opslag hebt. Mocht het echt gaan lopen zou ik pas je omschrijving gaan aanpassen bij de KvK. Of gewoon een tweede handelsnaam aanmaken onder dezelfde registratie. Succes, Tom
  15. Wellicht een idee om de van origine handelsbanken zoals een GE Artesia of een Handelsbanken in overweging te nemen. Deze hebben zeer veel ervaring met internationale handelaren en daarom ook met L/C's, Documentary Collections, formatting, valuta rekeningen etc. Daarnaast beschikken deze partijen over meer expertise dan je bij een lokaal kantoor van een grootbank zult hebben.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept