Paulus68 Geplaatst: 22 maart 2010 Paulus68 5 0 Geplaatst: 22 maart 2010 Hallo, Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen. Ik heb een online website waarop ik pakketten verkoop. Hiermee gaat het zo goed dat ik mijn spullen uit Amerika wil importeren. Nu heb ik de volgende vragen: Ik heb een leverancier gevonden daar die de spullen verkoopt en exporteert die ik wil hebben. Hoe zit dit nu met betaling, hij heeft het over een letter of credit of vooruit betalen, is er nog iets anders ook mogelijk? Hoe zit dat met invoer, dien ik zelf alles bij de douane af te rekenen of kan dit ook geregeld worden door een expediteur? Aangezien het voor mij om een nogal redelijk groot bedrag gaat ben ik nogal huiverig. Zijn er bedrijven die vanuit de US alles kunnen regelen of misschien een andere manier. Hoe kom ik er achter of een bedrijf betrouwbaar is? Graag hoor ik van jullie wat de eenvoudigste oplossing is omdat ik nogal onzeker ben over een aantal dingen. Met vriendelijke groet, Paul Link naar reactie
0 shopussa Geplaatst: 29 maart 2010 shopussa 12 1 Geplaatst: 29 maart 2010 Hij Bijvoorbeeld in Florida kan je bedrijven opzoeken, hoe lang ze al bestaan, e.d. op www.sunbiz.org als je me doorgeeft in welke staat dit bedrijf zich bevind kan ik kijken of er een zelfde optie/website beschikbaar is in die staat. Ook kan je het bedrijf naar hun Dunn and bradstreet number vragen, ook wel DUNS nummer genoem, je kan daar ook een rapport opvragen, ik geloof wel dat hier kosten aan verbonden zjin maar wel de moeite waard denk ik. (www.dnb.com) Je kunt ook een neutraal vracht-inspectie bureau in de hand nemen, die dan bij het laden aanwezig is, en bevestigd dat de juiste spullen/onderdelen die je besteld ook daadwerkelijk de container in gegaan zijn. Zo een persoon blijf bij het laden aanwezig tot de container gesegelt is. Kosten voor zo een inspectie hangen af van Lokatie, container maat en hoeveel onderdelen het zijn ?? Letter of credit zou ik vandaan blijven, indien het de enige optie is. Meestal vraagt supplier wel betaling voor het laden, via bank transfer.. M.v.g. Yoli Wheeler Yoli Wheeler - Yoli@shopussa.com www.shopussa.com (Fort Lauderdale, Florida - USA) Link naar reactie
0 Gert-Jan van Gijs Geplaatst: 18 januari 2011 Gert-Jan van Gijs 28 3 Geplaatst: 18 januari 2011 Hallo Paul, Een expediteur kan voor jou het vervoer regelen vanaf de fabriek tot bij jou aan huis geleverd. De expediteur zorgt ook voor de douaneafhandeling dus dat hoef je zelf niet te regelen. Hou er wel rekening mee dat wanneer je importeert uit Amerika (of andere landen buiten de EU) er invoerrechten betaald moeten worden. Voor betaling aan de leverancier zou ik geen L/C gebruiken, daar zijn veel bankkosten aan verbonden. Als het een betrouwbaar bedrijf is kan je vooruit betalen of met ze onderhandelen of ze je op rekening willen leveren. Groeten, Gert-Jan gert-jan.vangijs@vatlogistics.nl Link naar reactie
0 OOR Geplaatst: 19 januari 2011 OOR 32 2 Geplaatst: 19 januari 2011 Hallo Paul, Ik heb het volgende advies voor je: 1. Expediteur ik zou ten eerste een offerte vragen voor een levering CIF Rotterdam aan de leverancier. Daarnaast zou ik zelf een offerte opvragen voor een CIF Rotterdam levering vanaf de Fabriek bij een expediteur (advies Gert-Jan Gijs) om kosten te vergelijken. Wellicht kun je een NL expediteur opdracht geven voor deze quote. De gerenommeerde partijen Schenker etc. zitten vast en zeker ook in de V.S. 2. Betaling Je hebt meerdere opties. Het ligt eraan hoeveel risico je wilt nemen. 2.1 import L/C. Als je slecht zicht hebt op de betrouwbaarheid van de leverancier en de juiste kwaliteit goederen geleverd wilt hebben dan zou ik voor een L/C gaan. De kosten zijn aanzienlijk en het is meer werk. 2.2 Cash against Documents. De container is op zee met de goederen. Een week voordat het de haven in komt kan de klant je een kopie B/L (eigendomsdocument) sturen. Op basis van de betaling zal hij je de B/L per koerier opsturen naar jou of jouw freightforwarder zodat jullie kunnen beschikken over de goederen. Een variant hierop kan zijn 20% betaling bij productie en 80% betaling op zee. De kosten zijn meestal een stuk lager en het is niet zoveel werk om dit op te stellen. Hierbij loopt men wel het risico een andere kwaliteit geleverd te kunnen krijgen. 2.3 Vooruitbetaling. Begin met een kleine order een paar pallets en probeer de relatie op te bouwen. De eerste betaling kun je doen zoals in 2.2. met een kleiner risico voor beide partijen. Als de relatie is opgebouwd kun je misschien wel op open account geleverd krijgen (betaling na leveren van de goederen). Succes, Tom A journey of a thousand miles begins with a single step, Lao Tze Link naar reactie
Paulus68
Paulus68
Hallo,
Ik zal gelijk maar met de deur in huis vallen.
Ik heb een online website waarop ik pakketten verkoop.
Hiermee gaat het zo goed dat ik mijn spullen uit Amerika wil importeren.
Nu heb ik de volgende vragen:
Ik heb een leverancier gevonden daar die de spullen verkoopt en exporteert die ik wil hebben.
Hoe zit dit nu met betaling, hij heeft het over een letter of credit of vooruit betalen, is er nog iets anders ook mogelijk?
Hoe zit dat met invoer, dien ik zelf alles bij de douane af te rekenen of kan dit ook geregeld worden door een expediteur?
Aangezien het voor mij om een nogal redelijk groot bedrag gaat ben ik nogal huiverig.
Zijn er bedrijven die vanuit de US alles kunnen regelen of misschien een andere manier.
Hoe kom ik er achter of een bedrijf betrouwbaar is?
Graag hoor ik van jullie wat de eenvoudigste oplossing is omdat ik nogal onzeker ben over een aantal dingen.
Met vriendelijke groet,
Paul
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag