Beste Michel,
We hebben de volgende manieren gebruikt;
Qredits, hiervoor was het bedrag te hoog
Rabobank, Hiervoor werd het een negatieve beoordeling omdat we geen onderpand hebben.
We draaien op dit moment een "winst" van om en nabij € 80.000,00.
Hiervan gaat nog het salaris af voor beide vennoten wat € 40.000,00 bedraagt.
het opzij zetten van de oude dag doen wij door af te lossen op de hypotheek.
AOV bedraagt € 4.600,00 per jaar.
Belasting over dit bedrag bedraagt circa € 9.000,00 euro.
Opzij zetten is circa € 15.000,00 per jaar.
Ja, we zijn overgestapt naar een accountantskantoor. Ik ben hier mee in aanraking gekomen toen ik op een klus bezig was van een van de eigenaren. Daar heb ik een zeer goed gesprek mee gehad en ben er achter gekomen dat we wel heel amateuristisch bezig waren met een boekhoudster die eigenlijk totaal geen verstand van zaken had en waar we de verkeerde voorlichting hebben gehad met de bedrijfsstructuur die voor ons het beste was.
We werken nu met Exact boekhoudpakket en hebben elke twee maanden overleg waar we bepaalde dingen beter kunnen aanpakken. Doordat we het nu in eigen beheer houden kunnen we zien wat elke maand ons resultaat is. Dit is toch wel prettig.
Er is veel opgegaan aan prive maar we hebben ook geïnvesteerd in voorraad en magazijninventaris.
Doordat we een verkeerde structuur hadden hebben we veel teveel kosten betaald aan loonheffingen e.d. zodat we bijna geen winst maakten.
Een liquiditeitsprognose hebben we gemaakt en dat ziet er goed uit.
Doordat we de spullen rechtstreeks uit Amerika willen importeren kunnen we op jaarbasis een extra winst genereren van circa € 30.000,00.
Dit is niet eens een onveilige handel omdat de materialen altijd, wanneer er iets met ons zou gebeuren, verkocht kunnen worden.
De investering die we dan nodig hebben is twee keer per jaar € 45.000,00 euro.
Dit wordt elke keer met een half jaar ingelost.
De handel die wij bedrijven is zeer goed desondanks dat er meerdere spelers op de markt zijn.
We willen dan ook uitbreiden naar Duitsland in eerste instantie.
We hebben geen goede start gemaakt maar dat is nu allemaal goed op de rails.
Financieringen zijn gewoon moeilijk voor elkaar te krijgen.
Familieleden die vermogend zijn hebben in eerste instantie interesse maar als ik prijzen opgevraagd heb en de transactie af kan ronden haken ze af.
Het gaat niet alleen om de handel uit Amerika maar ook om grotere inkoopvoordelen die ik in Nederland behalen kan.
We houden tegenwoordig alles bij wat we aan materialen verkopen.
Hiermee kunnen we naar leveranciers toe aangeven wat we verbruiken op jaarbasis.
Ze willen wel een goede korting geven als we dat dan in een keer afnemen maar niet als we 1 keer per maand afnemen.
Ik hoop dat ik zo duidelijk genoeg ben geweest.
Mocht u meer informatie willen dan hoor ik dat graag.
Groeten Paul