Heb al veel (belasting) informatie kunnen vinden op deze site, helemaal top! Een paar van mijn onderstaande vragen kon ik echter geen duidelijke antwoorden op vinden dus vandaar dat ik ze hier stel, ik hoop dat ik het in het goede gedeelte heb geplaatst.
Ik heb een eigen bedrijf (simpele eenmanszaak) welke ik heb opgestart middels een uit de hand gelopen hobby sinds een paar jaar.
Ik verzorg het één en ander aan activiteiten bij evenementen waar ik vooral buiten de winter om geld mee verdien. Ik werk verder ook fulltime als werknemer bij een bedrijf.
Ik zit in de kleine ondernemersregeling omdat ik minder als 1345,- euro aan BTW per jaar afdraag. Verder doe ik alles qua boekhouding zelf, omdat het allemaal redelijk simpel is tot nu toe en ik circa 15 facturen per jaar uitschrijf en niet gek veel aan uitgaande kosten heb.
Ik pas dan ook met regelmaat de KOR regeling toe omdat ik bij iedere kwartaalaangifte vaak meer inkomsten dan uitgaven heb.
Weet ook vrij zeker dat ik nooit uit de kleine ondernemersregeling kom omdat de markt waar ik in zit gewoonweg niet groot genoeg is voor nog meer inkomsten dan nu.
OK, heb nu de mogelijkheid om via een verhuurder een bedrijfspandje te huren voor 600 euro ex. BTW per maand via een officieel contract, zodat ik mijn bedrijfsspullen hierin kan opslaan en dergelijke.
Hierdoor zal ik niet meer klanten/opdrachten krijgen, maar zullen de uitgaven wel met regelmaat meer gaan worden dan dat er binnenkomt, doordat ik dus een pand van 600 euro ex. BTW ga huren.
Een paar vragen hierover. Ik heb een redelijke privespaarpot opgebouwd, kan ik hier gewoon geld uit gebruiken/op mijn zakelijke rekening storten vanaf mijn prive rekening om het allemaal in de loop van de tijd te bekostigen?
Tweede vraag is zijn er regelingen of voordelen voor een kleine ondernemer te behalen zoals mij met een eenmanszaak betreffende het huren van zo'n pand?
Alvast bedankt voor het één en ander aan informatie. Als er nog vragen zijn over de geschreven situatie hoor ik het ook graag.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
wb24
wb24
Hallo mensen,
Heb al veel (belasting) informatie kunnen vinden op deze site, helemaal top! Een paar van mijn onderstaande vragen kon ik echter geen duidelijke antwoorden op vinden dus vandaar dat ik ze hier stel, ik hoop dat ik het in het goede gedeelte heb geplaatst.
Ik heb een eigen bedrijf (simpele eenmanszaak) welke ik heb opgestart middels een uit de hand gelopen hobby sinds een paar jaar.
Ik verzorg het één en ander aan activiteiten bij evenementen waar ik vooral buiten de winter om geld mee verdien. Ik werk verder ook fulltime als werknemer bij een bedrijf.
Ik zit in de kleine ondernemersregeling omdat ik minder als 1345,- euro aan BTW per jaar afdraag. Verder doe ik alles qua boekhouding zelf, omdat het allemaal redelijk simpel is tot nu toe en ik circa 15 facturen per jaar uitschrijf en niet gek veel aan uitgaande kosten heb.
Ik pas dan ook met regelmaat de KOR regeling toe omdat ik bij iedere kwartaalaangifte vaak meer inkomsten dan uitgaven heb.
Weet ook vrij zeker dat ik nooit uit de kleine ondernemersregeling kom omdat de markt waar ik in zit gewoonweg niet groot genoeg is voor nog meer inkomsten dan nu.
OK, heb nu de mogelijkheid om via een verhuurder een bedrijfspandje te huren voor 600 euro ex. BTW per maand via een officieel contract, zodat ik mijn bedrijfsspullen hierin kan opslaan en dergelijke.
Hierdoor zal ik niet meer klanten/opdrachten krijgen, maar zullen de uitgaven wel met regelmaat meer gaan worden dan dat er binnenkomt, doordat ik dus een pand van 600 euro ex. BTW ga huren.
Een paar vragen hierover. Ik heb een redelijke privespaarpot opgebouwd, kan ik hier gewoon geld uit gebruiken/op mijn zakelijke rekening storten vanaf mijn prive rekening om het allemaal in de loop van de tijd te bekostigen?
Tweede vraag is zijn er regelingen of voordelen voor een kleine ondernemer te behalen zoals mij met een eenmanszaak betreffende het huren van zo'n pand?
Alvast bedankt voor het één en ander aan informatie. Als er nog vragen zijn over de geschreven situatie hoor ik het ook graag.
Gr Stephan
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30300-vragen-over-bedrijfspand-huren-belasting-geldzaken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag