• 0

hoe merknaam beschermen bij overgang ez naar bv

goeiedag ik heb een eenmanszaak en ga over naar een bv holding en bv werkmij met aandeelhouder (s). ik heb een merk bedacht en geregistreerd en in 3 jaar een 'merk' opgebouwd die in mijn branche behoorlijk bekend is.

 

ik stop de website, alle activiteiten,de afgeleide merknaam voor de werkmij gaat de bv in, huurrechten van een pand via de gemeente, database van 6000, concept voor dit pand gaan de bv in. de domeinnaam en merknaam (hoofmerknaam) wil ik buiten de bv werkmy houden

 

mocht het niet slagen dan kan ik wel verder met deze merknaam (die ook sterk aan mij gelinkt is) daarnaast zie ik voor me dat ik onderd die merknaam ook andere activiteiten ontwikkel in een andere bv.

 

de potentiele investor wil graag dat de hoofd- merknaam wel in de bv gaat. zijn argument is dat hij niet wil dat ik de merknaam meeneem als ik zou stoppen onverhoopt. volgens mij kan je daar goeie afspraken over maken. bovendien zie ik voor me dat ik in de toekomst nog een andere bv op zou willen zetten voor bijv een magazine met een partij die daar verstand van heeft.

 

dit lijkt me een onderwerp waar vaker discussies over zijn. het voelt voor mij niet goed om het de bv in te brengen maar hoe ga ik hier mee om en wat is de opinie hierover? alvast dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Heb je de merknaam ook geregistreerd voor tijdschriften ed?

 

Het is wel begrijpelijk dat investeerders niet blij zijn met zo'n half commitment. Misschien nog eens goed overleggen wat nou echt belangrijk is: jouw huurovereenkomst met de gemeente, jouw database of jouw betrokkenheid en jouw signatuur. En jezelf afvragen waar je wantrouwen op gebaseerd is.

 

Je kan een merk trouwens ook in licentie geven. Maar dat was de opzet die je waarschijnlijk voor ogen had. Op zich is wel te beargumenteren dat een merknaam die letterlijk je eigen signatuur is, gekoppeld moet blijven aan je persoon. Maar je maakt er wel een halskwestie van. Investeren ze in jou of in iets dat ook zonder jou kan bestaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.