• 0

hulp nodig - wat eist de belastingdienst van mij ?

Hallo mede-forummers.

Ik weet mijzelf geen raad.

 

Ik heb sinds augustus een eenmanszaak,en draai vanaf die periode omzet. Daarna ben ik noodgedwongen minder gaan werken, omdat mijn werkgever niet meer aan mij kon bieden. Ik haalde de rest van mijn salaris uit mijn bedrijfje.

 

Maar nu:

 

Ik ben dus zogenaamd ondernemer, maar wat moet ik nu doen,

ik weet dat ik een winst/verlies rekening moet op stellen, maar wat moet daar allemaal in staan. Verder heb ik een envelop van de belasting voor mij prive, maar daar staat bij als je ondernemer bent hoef je die niet in te vullen. Wat moet ik nou wel en niet.

 

Wie kan mij helpen?

 

 

Bedankt!

 

 

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hebt een aangiftebiljet nodig waar een O opstaat, die is nodig als ondernemer. Heb je die niet dan moet je er eentje halen bij onze vrienden van de belastingdienst, dan kun je daar gelijk een "handboek ondernemen" ophalen.

 

Voor je verdere vragen gaat stellen stel ik voor dat je even rondneust in de vragen die al gesteld zijn hier op het forum..

o.a.

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=3811

Veel vragen zijn al beantwoord.

En je kunt altijd ook nog een administratiekantoortje inhuren.... ;D

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0
Ik ben dus zogenaamd ondernemer, maar wat moet ik nu doen, ik weet dat ik een winst/verlies rekening moet op stellen, maar wat moet daar allemaal in staan.

 

als je geen fan bent van belastingpapieren en administratie, neem dan een administratiekantoor in de arm. je bespaart jezelf een hoop ellende en moeite. de kans op fouten is groot vooral als je beginnend ondernemer bent (ook i.v.m. speciale aftrekposten) en dat kan je een hoop geld schelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.