• 0

Jaarafsluiting wat te doen met lopende grootboeksaldo's

Er is hiaat in mijn administratieve kennis. 2010 was het tweede jaar in mijn bedrijfsadministratie maar in de verslagen zoals proefbalans en verlies en winstrekening worden de transacties meegenomen die in 2009 hebben plaatsgevonden. Er zit geen functie jaarafsluiting in de software. Ik denk dat ik een soort administratieve handeling had moeten verrichten om met saldo o te beginnen op 1/1/2010.

 

Kan iemand uitgebreid vertellen met journaalposten hoe je al die grootboekrekeningen weer op 0 krijgt zonder de gegevens van 2009 te verliezen?

 

Alvast bedankt! Lonneke

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is "uitgebreid"...

 

Welke software gebruik je?

 

Wat je mogelijk kan doen is de w&v-rekening opmaken op 31 december 2009. Hierop staan dat de bedragen op de grootboekrekening van de w&v-rekening. Door op dezelfde 31 december een boeking te doen met dezelfde bedragen maar dan op de tegengestelde kant van de balans (debet op credit en v.v.) komen die grootboekrekeningen weer op 0 voor 1 januari 2010.

 

Kan je daar wat mee?

 

 

(je kan 'm wellicht ook op 1 januari 2010 zetten als je nog w&v-rekeningen wilt genereren over heel 2009 en je software kan bovenbeschreven boeking niet skippen)

Organize your business online - www.xsdesktop.nl | CRM, case tracking, projecten, factureren, boekhouding en meer...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.