• 0

meerijden collega en betalingsregeling

hallo mensen,ik heb 2 vragen:

 

vraag 1: ik ben zzp er id bouw en met mij rijd een collega zzp er mee,maar de afstand naar mijn werkplek is normaal 15 km,maar ik moet een collega op halen en rijd dan 60 km om per dag,mag ik die extra km opvoeren?

 

vraag 2:als zzp er word ik uitgeleend door een bemiddelingskantoor naar een aannemer,omdat dit buro een betalingstermijn kent van 30 dagen hebben ze ook de mogelijkheid om via een betalingsregeling het geld binnen 1 week over te maken,dit kost dan wel 6% van het loon,dus zeg bv dat het 70 euro kost per week,en dit moet dan op de factuur vermeld staan.

de vraag is,kan ik die 6% dus 70 euro nog opvoeren cq atrekken?

 

vr gr

 

phg hendriks

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Hendriks,

 

Wat betreft je antwoord op vraag 1, als het gaat om de zakelijke kilometers in je kilometerregistratie zou je dan de extra stops in moeten vullen.

Vanaf start werkdag postcode vertrekadres (huisadres), naar postcode collega.

Vanaf postcode collega naar postcode bouwplaats.

Vanaf postcode bouwplaats naar postcode collega.

Vanaf postcode collega naar postcode huisadres.

 

Als dat je vraag is, mag het op deze manier en klopt je kilometerregistratie.

 

Wil je 0,19 ct/km declareren bij je aangifte, dan blijven het zakelijke kilometers en mag je dat ook als zakelijk declareren.

 

In beide gevallen is het misschien wel handig om per dag je collega te laten tekenen voor het meerijden, mocht je controle krijgen, dan is het altijd aantoonbaar dat je noodzakelijk veel meer kilometers rijdt dan volgens de postcode's wordt aangegeven.

 

 

Idem voor vraag 2, je maakt zakelijke kosten om je geld eerder te ontvangen, stel dat je per week 1000 euro declareert, het kost je 70 euro om het binnen een week betaald te krijgen.

Dan is je weekinkomen 930 euro, dat kun je niet nogmaals declareren als kosten.