Jump to content

RiVe

Legend
  • Content Count

    1,922
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4

RiVe last won the day on October 14

RiVe had the most liked content!

Community Reputation

150

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    41-45
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    EVD, Lancelots, dive

Company info

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    Ondernemen moet je gewoon doen, ondernemen is ook echt ondernemen.
    Fouten maken, ervan leren en verder gaan.
  • My opinion about innovation
    Als ondernemer mag je niet stil zitten, innovatie behoort bij een ondernemer.
    Als ondernemer heb je de unieke kans om innovatief te kunnen zijn, benut die kans.
    Ga telkens verder, doe telkens meer, wel in een tempo wat bij je past.
  1. Er zijn wetten en richtlijnen, je mag datgene in rekening brengen wat je vooraf overeenkomt. Je bezuinigt op je uurtarief, brengt m.i. een lage inschatting van de kosten. Nu ga je er overheen, je brengt de "intake kosten" in rekening, en de extra uren, niet vooraf aangekondigd. De klant voelt zich m.i. besodemieterd, maar dat is puur op wat ik lees. Je uurtarief wat hoger, geen verborgen kosten in rekening brengen, eerder communiceren met de klant over uitloop van de inschatting. Geen dank, ondanks dat het nooit expliciet uitgesproken is, zullen we deze adviezen in rekening brengen.
  2. Dit is geen reden voor het afbreken van een opdracht. Heb je dit op papier. Je kan de bestede uren in rekening brengen, zoals overeengekomen, gederfde inkomsten, dus de uren die je nu misloopt omdat het werk is afgebroken. Breng geen uren in rekening die je niet vooraf bent overeengekomen, doe dat ook nooit weer. Ook geen 10%
  3. Is dat relevant, valt het niet onder een verborgen gebrek. Moet je als klant een tegelvloer voor oplevering helemaal onderzoeken op eventuele holle tegels. Is dit een gebrek wat vaker voorkomt. En wat als je slechthorend bent en visite maakt je er na een week op attent
  4. Welkom, Je bent nu in loondienst, blijf je dat ook in 2020, of deels. Waarom zulke deadline met de administratie, als je je nu inschrijft, moet je eind januari de BTW aangifte hebben gedaan. Schrijf je je begin januari in, dan geldt eind april voor de BTW aangifte. Het nieuwe btw-nummer is mij al meegedeeld, dat zal het probleem niet zijn. Verzekeringen kun je al afsluiten, als je weet waar en bij wie. En opdrachtgevers kun je nu ook zoeken, je mag denk ik, en in loondienst en als ZZP' er. Prioriteiten stellen, ik zie nog geen tijdnood. Heb je een ondernemersplan?
  5. Ik heb het probleem niet gezien, als er een holte onder de tegel zit en opgesloten is, is het lastig herstellen vanuit een voeg.
  6. Voor de beeldvorming, dit zou nodig zijn voor herstel. zelf geen enkele relatie met dit bedrijf, komt naar boven met een google zoekopdracht. Gaatjes in de tegel zou ik als klant ook niet accepteren. Er kunnen overigens meerdere oorzaken zijn voor het ontstaan van holle tegels. En probeer ook een aangedragen oplossing zo strak mogelijk te omschrijven om later gezeur te voorkomen. Contractueel minitueus vastleggen. Twee handtekeningen eronder en na herstel desnoods handje contantje betalen, dat mag en dan afsluiten.
  7. Wat zijn holle tegels? Zijn de tegels niet goed egaal gelijmd en zit er lucht onder. Je hebt de opdracht gekregen, dan zou je m.i. ook de herstelwerkzaamheden zelf mogen uitvoeren, met dezelfde tegellegers of zijn er andere dingen gebeurd. Ben je nog "on speaking terms" en mag je het werk door een onafhankelijke laten beoordelen? Geen leuke situatie.
  8. Bedrijven hebben nood aan een website, een enkele niet, het meerendeel wel. Maar hebben die bedrijven ook nood aan jou? Probeer je te onderscheiden, misschien kan dit boek je verder helpen.
  9. Afbouwbedrijf Strootman Voor complete badkamer en keukenmontage. Al je activiteiten kunnen niet in een bedrijfsnaam.
  10. Nee, zeker niet bij 40 uur/ week. Probleem zit hem in die 40 uur/ week en een gevuld jaar. Daar gaat het vaak mis. Dat is niet het probleem of verantwoordelijkheid van de opdrachtgever.
  11. Het is de derde keer dat hij voor je werkt, is hij een tariefsverhoging waard. Ben je tevreden over hem. Betaalt hij ook een afdracht aan de speciale website. Hoeveel % tariefverhoging wordt om gevraagd. Verder, een afspraak is een afspraak, helemaal over zo'n korte periode, ook dat is ondernemersrisico, voor de freelancer in dit geval. Zoals al genoemd, maak gebruik van raamovereenkomsten.
  12. Misschien moeten we helemaal andersom gaan denken. -tig jaren geleden zijn we deze weg ingeslagen, en nu komen we erachter dat de aarde uitgeput raakt, vervuild is, opgewarmd raakt, telkens meer mensen, telkens minder dieren en diersoorten in de natuur. Dat wordt echt niet opgelost met een paar regeltje om alles te minderen, het vertraagt hooguit, en in perspectief tot de rest van de wereld, het vertraagt een paar dagen. Kwam deze link tegen, oceanen vol plastic, er wordt al voorzichtig geprobeerd het er weer uit te halen, niemand weet wat er mee te doen, een oplossing.
  13. Je kan een paard naar de bron leiden, je kan het niet dwingen om te drinken.
  14. Eens met Branco, de andere secretaresse is een kampioen, gezien de hoeveelheid taken heb ik de indruk dat de vervangster goed is, maar ondersneeuwt in de hoeveelheid taken en daardoor het overzicht kwijtraakt. Vriendelijk gesprek aangaan, een deel van de taken bij haar weghalen en twee wekelijk een evaluatiegesprekje houden, kan kort en informeel zin. Zoek nog iemand voor het vrijgevalen deel van de taken.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept