Ga naar inhoud

RiVe

Legend
  • Aantal berichten

    1981
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    5

RiVe won de laatste dag op 12 januari 2020

RiVe had de meest gelikete inhoud!

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Man
  • Land
    Nederland

Bedrijfsinfo

  • Plaats
    Leiden

Visie op

  • Mijn mening over innovatie
    Als ondernemer mag je niet stil zitten, innovatie behoort bij een ondernemer.
    Als ondernemer heb je de unieke kans om innovatief te kunnen zijn, benut die kans.
    Ga telkens verder, doe telkens meer, wel in een tempo wat bij je past.
  • Mijn mening over ondernemerschap
    Ondernemen moet je gewoon doen, ondernemen is ook echt ondernemen.
    Fouten maken, ervan leren en verder gaan.

RiVe's trofeeën

  1. Ik zou in een dergelijk geval zelf de regie nemen. Leg de gebeurtenissen vast op papier met zoveel mogelijk details, wat deed je, wat gebeurde er, hoe reageerde de opdrachtgever. Hou dat voor je zelf. Stuur een aangetekende brief dat je overlast zoveel mogelijk vermijdt, maar stof bij het schuren, geuren bij gebruik van verf en plamuur, zijn onvermijdelijk bij het correct uitvoeren van de werkzaamheden. Alleen als opdrachtgever akkoord gaat met de noodzakelijke en niet te vermijden overlast van geuren en stof en je daarbij niet verder gestoord wil worden door de opdrachtgever, pas dan kun je verder gaan met de werkzaamheden. En dit ook schriftelijk is ondertekend door de opdrachtgever. Leg al het werk nu stil, stuur ook een rekening mee, voor de tot nu toe uitgevoerde werkzaamheden en onderneem verder geen actie. Ik zou zeker niet in gesprek gaan, je hebt nu al geen prettig gevoel, dan is er een kans dat het gesprek escaleert. Mogelijk dat een jurist kan bevestigen of dit een juiste manier is. @UwJurist@Frank v C
  2. Niet meer willen of kunnen? Je bent er mee begonnen, ik denk dat elke ondernemer in dit soort werkzaamheden wel eens het gevoel heeft, "ik kom hier nooit doorheen." Dan is het een kwestie van je er toe zetten om het af te maken of een collega inhuren en het met een collega afmaken. Het moment komt dat het klaar is, factuur verzenden en lering er uit trekken. En de gevolgen als je afhaakt, de opdrachtgever kan jou een aantal malen schriftelijk aanmanen de werkzaamheden af te maken, daarna kan je in gebreke gesteld en uiteindelijk bij niet nakomen mag de opdrachtgever op jouw kosten een ander bedrijf inhuren om je werk af te maken. Wees dat voor en maak het zelf af. edit: tenzij er een geldige reden is, om het niet af te maken. Zoals Frank al schreef, dat is lastig bij een aangenomen en reeds gestarte opdracht.
  3. Ik verwijs meestal in de factuur naar een offerte en plaats het te betalen bedrag op de factuur. In andere gevallen maak ik een specificatie van materialen en uren met een uniek nummer en verwijs in de factuur naar de bijgaande specificatie. En uiteraard komen de data van uitvoer op de factuur.
  4. Wie heeft bepaald dat er brandgevaar was? Waaruit bestond het brandgevaar? Wie heeft er opdracht gegeven tot verwijdering van het plafond? Was het brandgevaar al bekend tijdens het ondertekenen van de overeenkomst? Had het brandgevaar weggenomen kunnen worden zonder demontage (lees: slopen) van het plafond? Ik denk wel dat bovengenoemde vragen van groot belang zijn, in hoeverre was de verhuurder op de hoogte van bovengenoemde details.
  5. Heb je gesproken met de kok, vak- en aanverwanten. Werken ze er met plezier, krijgen ze hun salaris op tijd. Je kan een paard naar de bron leiden, je kan het niet dwingen om te drinken.
  6. Eens met Noa, het is een bijzonder waardevol forum wat draait op vrijwilligers, met allen een andere zienswijze en andere manier van vragen beantwoorden. Afgaande op je openingsbericht, je bent therapeut, daaruit haal je je voornaamste inkomen. De bijverkoop van orthopedische producten zou dan je "second income" kunnen worden. Je hebt gelijk, leuk voor erbij. Zet deze producten in het zicht bij je praktijk in de wachtkamer, kaartjes erbij met uitleg wat ze doen, zodat je je kostbare tijd zo weinig mogelijk verspild met 1001 vragen erover. Staan ze al op je website vermeld met uitleg en prijs? En FB en Insta werken, maar alleen als je met regelmaat berichten en nieuwtjes plaatst, het effect ervan is niet te voorspellen, wat ik ervan begrepen heb is dat er een regelmaat in moet zijn. Succes.
  7. Oh heerlijk, cocosnotensap. Het idee is naar mijn mening goed, hoe origineel kan ik niet beoordelen. Wel een paar tips, Hans opperde al de gezondheid van vruchtensappen en smoothies. Je kan niet claimen dat het gezond is, de natuurlijke suikers die deze bevatten zijn vrij groot. Natuurlijke suikers mag je voor mij vervangen door koolhydraten, het is een groot misverstand dat producten zonder toegevoegde suikers geen koolhydraten bevatten. Neem alleen als voorbeeld rode druiven, vol koolhydraten. Als je per smoothie of bakje fruit of beker cocosnotensap aangeeft hoeveel koolhydraten deze bevat, zet je de mensen al op het juiste been. Dat vind je ook terug op bijna elke verpakking snoep, koek, brood what ever in een supermarkt of andere winkel. Je kan claimen, dat het gezonder is dan een bak patat, pizzapunt of kapsalon, dat mag volgens mij. Succes.
  8. Uitstekend antwoord van Derek-Jan. Draag jij geen verantwoordelijkheid? Jij. Overigen zie ik aannames in je reactie op Derek-Jan.
  9. Ik ben onbekend met de wetgeving in Duitsland, heb je zelf al onderzoek gedaan naar een KvK of vergelijkende organisatie?, is die in Duitsland). De vestigingswet, in Nederland niet meer nodig voor een vak als elektricien, als dien je het ook zonder diploma's aan te sluiten volgende de geldende normen. Heb je daar al een netwerk opgebouwd? Als je lid bent van Techniek Nederland, kunnen ze je mogelijk wat antwoorden geven op je vragen, ook wat betreft brancheverenigingen in Duitsland.
  10. Er is al veel gezegd en geschreven over energiecontracten de afgelopen jaren. Wat heeft de vergelijking op de genoemde website je opgeleverd. Je spreekt nu over toekomstige verliezen, zijn die verliezen aangetoond of geschat. Over hoeveel energie gaat het hier, wat is het totaal bedrag wat je per jaar betaalt. Ben je interessant genoeg om bij een andere leverancier te onderhandelen over de prijs. Of het wel of niet wettelijk is toegestaan, wat je energieleverancier nu wil, daar onthoud ik mij van.
  11. Met wat voor reden is dat? Of wil de particulier 21% korting om jou de BTW niet te betalen? Hier zou ik niet aan meedoen. Laat de particulier het zelf kopen bij de bouwmarkt, dat mag wel.
  12. Altijd cash geld bij me, het is geen kapitaal maar genoeg om iets te kunnen betalen wat ik onderweg nodig kan hebben. En nog een bank pasje voor grotere aankopen, nog een horloge met de mogelijkheid tot pinnen vanaf een andere bankrekening. En weliswaar 2x bij dezelfde bank, treedt daar een storing bij op, dan kunnen die paar bankbiljetten genoeg zijn om b.v. thuis te komen, een fles water te kunnen betalen, een paar liter brandstof of wat ook maar nodig kan zijn op dat moment. Cash geld is onderdeel van de maatschappij en mag nooit geheel verdwijnen, alhoewel ik wel respecteer dat in bepaalde zaken met een groot risico contante betalingen worden geweigerd, denk aan kleine horecagelegenheden met een minimale personeelsbezetting, of iets vergelijkbaars.
  13. Misschien zijn dat de klanten die daar op afkomen en die je vervolgens misloopt, wil je die?
  14. Hoeveel opdrachten daarvan krijg je niet? Ik heb je website bekeken, op een kleinigheid na goed, voorzover ik dat kan beoordelen.. Je hebt goede tot uitstekende referenties op werkspot, hoe druk heb je het het daarmee. Mond tot mond reclame verkoopt goed. En niet al je kosten kun je declareren bij je klant, maar verdisconteer dat in je uurtarief, of zoals genoemd in een starttarief, en laat dat binnen een bepaald aantal kilometers incl. voorrijkosten zijn. Wat let je om je uurtarief een paar euro te verhogen, je zal ook klanten hebben buiten werkspot om, ook daar verdien je dan wat meer aan.
  15. Dank je voor de toevoeging, Jeroen. Werknemer was in de voorgaande jaren als ZZP er niet goed verzekerd en kon geen inkomsten missen. Daar mag je van denken wat je wil, maar om dat helemaal uit te diepen hier, dan slingert zo'n topic alle kanten op. Een hypotheek verstrekker heeft een hypotheek verstrekt op basis van een tijdelijk contract, mogelijk met een intentieverklaring om iemand in vaste dienst te nemen. Het klopt inderdaad dat elke maand de aflossing en rente betaald moet worden, dan hoor je een hypotheekverstrekker niet. En inderdaad is het vertrouwen geschonden, er ligt een jaarcontract, en wordt dat eerder afgekocht, dan zullen er lastige vragen komen ongetwijfeld. Er ontbreekt relevante informatie. De werknemer heeft gefunctioneerd, hij/zij is door de proeftijd heen gekomen. Hoelang heeft werknemer naar tevredenheid gefunctioneerd bij deze firma? Verder kies ik geen partij in deze kwesties, ik ken mevrouw niet, ik ken werknemer niet, maar het is wel goed om ook een andere zijde te belichten. Nogmaals, het is een vervelende kwestie.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.