• 0

Verrekenbaar verlies? hoe kom ik achter het saldo?

Ik drijf een eenmanszaak en ben de laatste 2-3 jaar bezig geweest met de bouw van de infrastructuur/ontwerp van een internetplatform. SInds 2010 live en enige omzet gedraaid.

 

Hoe kom erachter wat tot nu toe het saldo is van mijn verrekenbare verliezen tot nu toe?

Moet ik dan gewoon de aangifteformulieren erbij pakken en dan de van alle aangifte en belastbare winst (in mijn geval verlies) bij elkaar optellen, of is het saldo al cumulatief?

 

Of is er een ander manier om hierachter te komen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De belastingdienst verzorgt, welliswaar vertraagd, een cumulatief overzicht van de opgebouwde verrekenbare verliezen.

 

Ook kan dit bericht de melding bevatten dat, een deel, verrekend wordt met eerdere winsten.

 

Het is dus zaak om de ontvangen informatie van de belastingdienst goed te volgen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

@VNIS

 

Maar als ik deze opgave niet heb ontvangen van de fiscus, klopt het dan wel? Misschien kan ik beter even bellen met de belastingtelefoon? Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat de fiscus deze informatie verstrekt?

Link naar reactie
  • 0

Om eerlijk te zijn weet ik niet of hier een bepaalde datum voor staat ?

 

In mijn praktijk zie ik deze berichten, geruime, tijd nadat de aanslag van een jaar definitief geworden is.

 

Het is voor mij ook de vraag of de belastingtelefoon hier nadere informatie over kan verstrekken ?

 

Ik wens je hierbij succes.

 

Jan van Nistelrooij.

 

Link naar reactie
  • 0

@VNIS

ik heb de belastingtelefoon gebeld, en ik had het idee dat ;mijn vraag hun erg bevreemdde..of in elk geval onbekend was.

Ik kreeg als reaktie dat ik een brief moest schrijven en moest verzoeken om een opgave....

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.