• 0

Bedrijfsbeeindiging & consequenties aftrek autokosten rest van het lopende jaar

Ok, de kogel lijkt door de kerk. Na een paar jaar freelancen zie ik bij mijn huidige opdrachtgever mogelijkheden om sturing te geven aan mijn carrière door een baan aan te nemen waar ik denk helemaal op mijn plek te zitten. In vaste dienstbetrekking welteverstaan.

 

Wat het punt is:

 

-Zal mogelijk per 1/7 in vaste dienst gaan

-heb zakelijke kosten die ook na 1/7 gaan doorlopen. Voorbeelden zijn hosting, abonnementen, verzekeringen, telefoon, administratie, belastingadvies, etc

-had al het plan om een auto zakelijk te gaan rijden, met een schuin oog gekeken naar de zomervakantie waar we gebruik willen maken van de auto

-nu zit ik er aan te denken om me pas per 31/12/2011 uit te schrijven om lopende zaken af te kunnen handelen

-ben ook als ik per 1/7 een vaste dienstbetrekking aanneem een ondernemer die voldoet aan het urencriterium (1225 uur, 50% van gewerkte uren als ondernemer)

 

De vraag:

1, De auto die ik wil aanschaffen op naam van mijn bedrijf, is het in jouw ogen redelijk om de kosten tot 31/12 als zakelijke kosten te zien? Bijtelling betalen is geen probleem, maar zakelijk gezien heb ik de auto niet echt nodig.

2, Telefoonkosten, idem, is dit redelijk?

 

Dank voor de reacties,

Jaap

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als jij die auto gaat gebruiken om naar je nieuwe werk te rijden dan is dat natuurlijk niet zakelijk voor je onderneming. Zelfde geldt voor al je andere kosten. Natuurlijk loopt de hosting nog door tot het eind van het jaar dus dat zijn gewoon kosten. Als je nog ineens prive gaat bellen dan zijn dat geen zakelijke kosten. Dit is op zich toch logisch?

 

Neem aan dat je ook niet meer freelancet en dus geen klanten meer hebt. Abonnementen, administratie, belastingadvies lopen natuurlijk nog gewoon door, tot je je uitschrijft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.