Geplaatst: 17 februari 201114 j Artesis 83 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Wil je gevonden worden installeer dan Wordpress! Met verbazing heb ik zitten kijken en misschien weet hier iemand hoe het komt? Ik heb onlangs Wordpress geinstalleerd (Open source software voor het opzetten van een blog). Daarnet om exact 17:05 plaatste ik een artikel. Om 17:11 had Google de vernieuwde homepage in zijn cache. Mijn homepage stond nu op plaats 8. Om 17:15 had Google het artikel zelf in zijn cache opgenomen. Mijn homepage zakte naar positie 11 en het artikel kwam op positie 3 te staan. Als ik iets in mijn website wijzig kan het wel een paar weken duren voordat Google het heeft opgenomen. Weet iemand hoe dat zit?
Geplaatst: 17 februari 201114 j Henri Kroeze 1.4k berichten 8 Trofeeën 174 Reputatie Nee, maar ik heb dezelfde ervaring. Ongekend hoe snel iets van een WP site wordt geindexeerd. ... doet leuke dingen op internet ...
Geplaatst: 17 februari 201114 j Spanish Connection 191 berichten 8 Trofeeën 15 Reputatie Ik denk dat het komt door de trackbacks en rss feeds. Don't give up so easily Have some faith and you will see Try again...try again
Geplaatst: 17 februari 201114 j Artesis 83 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Auteur Misschien maar dan zal Google toch onderdeel van dat trackback systeem moeten zijn. Dat het iets met de RSS feed te maken heeft lijkt me niet omdat die er niet is c.q. was tijdens dit experiment.
Geplaatst: 17 februari 201114 j Spanish Connection 191 berichten 8 Trofeeën 15 Reputatie Ik geloof dat Wordpress iets als ping-o-matic heeft. http://pingomatic.com/ en dat bij elke update een ping naar vriend G. gaat. Don't give up so easily Have some faith and you will see Try again...try again
Geplaatst: 17 februari 201114 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Ik neem aan dezelfde reden als waarom profielen op higherlevel binnen een paar minuten geindexeerd zijn. Veel nieuwe content in korte tijd maakt dat je constant geindexeerd wordt. Geldt voor wordpress net zo goed Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 18 februari 201114 j Artesis 83 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Auteur Da's niet waar Frans. Geen nieuwe content betekent dat steeds minder vaak bezocht wordt door Google. Je draait de zaken om.
Geplaatst: 18 februari 201114 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Op 18-2-2011 om 08:36, Artesis zei: Geen nieuwe content betekent dat steeds minder vaak bezocht wordt door Google. wat draai ik om? Ik beweer omgekeerd dat op regelmatige basis nieuwe content betekent dat je snel geindexeerd wordt. Dat beweer ik op basis van ervaringen met mijn eigen sites, alsmede de indexeersnelheid van higherlevel. Wellicht dat de 'status' van het domein (i.e. googlewaardering voor je domein) daar tevens nog een rol in speelt Frans Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 18 februari 201114 j Artesis 83 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Auteur Google komt minder vaak langs als je content niet veranderd. Verander je na een half jaar ineens je content dan komt hij niet ineens sneller langs. Het lukt je zoiezo nooit om, hoeveel je ook veranderd, Google binnen vijf minuten op je site te hebben!
Geplaatst: 18 februari 201114 j Frans Sijtsma 8.5k berichten 9 Trofeeën 776 Reputatie Op 18-2-2011 om 08:54, Artesis zei: Het lukt je zoiezo nooit om, hoeveel je ook veranderd, Google binnen vijf minuten op je site te hebben! Nieuwe higherlevel-profielen en topics zijn regelmatig binnen 2-3 minuten al geindexeerd Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic
Geplaatst: 18 februari 201114 j Artesis 83 berichten 6 Trofeeën 2 Reputatie Auteur Deze is in zijn geheel nog niet gecached ;)
Artesis
Wil je gevonden worden installeer dan Wordpress!
Met verbazing heb ik zitten kijken en misschien weet hier iemand hoe het komt?
Ik heb onlangs Wordpress geinstalleerd (Open source software voor het opzetten van een blog).
Daarnet om exact 17:05 plaatste ik een artikel.
Om 17:11 had Google de vernieuwde homepage in zijn cache.
Mijn homepage stond nu op plaats 8.
Om 17:15 had Google het artikel zelf in zijn cache opgenomen.
Mijn homepage zakte naar positie 11 en het artikel kwam op positie 3 te staan.
Als ik iets in mijn website wijzig kan het wel een paar weken duren voordat Google het heeft opgenomen.
Weet iemand hoe dat zit?