• 0

Hoe kom ik er achter of een nieuw concept in de sieradenbranch werkt?

Beste mensen,

 

ik kom via google op deze site en ben bezig met het opstarten van mijn bedrijf K'suur.

 

Ik ontwerp en maak zelf sieraden. Mijn vraag is alleen hoe ik erachter kan komen of dit echt gaat werken.

 

Ik ben al een heel eind. Alleen ik heb geen idee hoe ik de vraag in de markt kan vinden waar ik met mijn sieraden op in spring. Het concept is wel helemaal nieuw. Hoe kom ik erachter dat er vraag voor is in de markt?

 

Ik maak zelf exclusieve rozenkransen, alleen zijn ze gebaseerd op alle geloven en ook spirituele rozenkransen met een boodschap erin verwerkt. Daarnaast maak ik fashion rozenkransen en de duurdere rozenkransen. Ik maak ze ook op maat. Het zijn rozenkransen met de oorspronkelijke indeling maar ook eigen ontwerp. De vorm van de rozenkrans is het herkenningspunt dat mijn sieraden van de rozenkrans afstammen. Er komen nog andere opties, maar die houd ik nog geheim. Het gaat erom dat het sieraad snel een persoonlijk geloofs item kan worden voor de klant.

 

Ik hoop een reactie te krijgen. Ik heb een bijgevoegde foto erbij gedaan voor indicatie, deze heb ik gemaakt voor mijzelf.

 

Groetjes Kristel

 

 

[edit: titel aangepast]

10_027.thumb.jpg.3630bdd238a96210831569f51ca3ec87.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Rozenkransen: ja daar is een markt voor. Verschillende zelfs. Om te beginnen alle katholieken die dat willen uitdragen, weliswaar de niche die niet-traditioneel is. Dan heb je nog de modische variant, want ook non-katholieke dragen kruizen. Die markt is internationaal, daar zul je dus je positionering (taal) en service (betaling, bezorging) op moeten afstemmen.

 

Hoe bewerk je die markt? Zorg om te beginnen dat het maak-, verkoop-, bezorging- en retourverwerkingtraject goed ingericht is vanaf je webshop - veronderstellend dat je aan direct sales doet. Denk na over de vraag of je aan wholesale wil doen/kan doen: grotere volumes, lagere marges.

 

Zorg vervolgens dat je webshop goed vindbaar is op essentiele zoekwoorden, niet allen rozekrans.

 

Bied je fans (die groep groeit) gelegenheid om je producten te promoten via addthis-achtigen en denk na over affiliate marketing. Kom elke maand met nieuws en zoek naar media (blogs, communities, klassieke media) die daar interesse in hebben. Leg contact met stylisten en geef hen extra service.

 

Bouw de basis en bouw daarop voort!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoi, Eerst wil ik zeggen dat ik je kransen erg mooi vind!

 

Het is heel erg moeilijk, zoniet onmogelijk om er met zekerheid achter te komen of je webshop idee een succes wordt. Maar er zijn gelukkig wel richtlijnen waaraan je je kunt vasthouden om een redelijke inschatting van een kans van slagen te maken.

 

Tegenwoordig is de concurrentie zo moordend dat je de meeste kans maakt in een niche. In jouw geval is dat denk ik zo. Ten tweede moet je webshop zoekmachine vriendelijk zijn om te zorgen dat als mensen op de niche woorden zoeken, jouw webshop ook daadwerkelijk naar voren komt als zoekresultaat. Daarnaast kun je veel doen aan online marketing en linkbuilding om bezoekers aan te trekken. Tot slot moet je webshop een uitnodigende betrouwbare uitstraling hebben zodat de mensen de op je webshop komen, ook graag bij je kopen. Dit zijn wel de 3 belangrijkste pijlers.

 

Mod-edit: Rest bericht verwijderd ivm spam

 

groeten, Johan

www.dewebwinkelfabriek.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Kristel,

 

Ik weet niet of het een optie voor je is, maar hier in Spanje zijn er bepaalde datums dat de mensen opeens heel gelovig worden, ik zou als ik jou was zorgen dat ik met "Semana Santa" (17 - 24 April 2011) in "El Rocio" was. Het zou kunnen dat er daar veel belangstelling is voor jouw rozenkransen.

 

Met vriendelijke groet

Joost

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.