• 0

incasso en kanton procedure vragen

Wie kan me een antwoord geven op de volgende vragen:

 

Ik heb iemand eghad die voor mij mijn producten op homeparties zou gaan verkopen.

Deze persoon heeft van mij een start pakket met producten ontvangen welke als voorbeeld producten gebruikt konden worden bij de parties.

Ik had met deze persoon een contract (getekend met kopie van haar paspoort) dat zodra de overeenkomst zou stoppen ze binnen 7 dagen de producten verzekerd zou terug sturen. En indien dat niet gebeurde ik de verkoop waarde van de producten - haar commissie in rekening mag brengen.

 

Parties bij haar liepen niet (slechts 1 partie gegeven) en heb haar dus laten weten dat we ermee stopte en dat ze het retour moest sturen.

Pas na 4 weken ofzo een reactie ontvangen dat de dozen klaar stonden en ik ze kon komen ophalen.

Opnieuw een bericht gestuurd dat ze ze verzekerd retour moest sturen en ik haar rekening gegevens nodig had voor uitbetaling van haar verdiende geld (3 tientjes) + de kosten van het retour sturen.

 

Die betaling aan haar lukte echter niet (naam/nummer zou niet goed zijn) en hoorde niks meer van haar.

op e-mails kreeg ik geen eractie, huis telefoonnummer van haar bestond niet meer en mobiele telefoon stond altijd uit zonder antwoord apparaat.

 

Door drukte enige tijd niet meer aan gedacht (wel af en toe e-mail en een belletje).

Afgelopen December was ik het echter zat (5/6 maanden nadat ik voor het laatst wat van haar vernomen had) en heb ik aangetekende brief verzonden met haar loon erin + die vergoeding voor retour sturen (die ik contractueel nog niet eens verschuldigd ben) met de sommatie om de producten per omgaande retour te sturen.

 

Brief was ontvangen maar kreeg ik geen reactie op.

 

Paar weken later uiteindelijk een factuur opgesteld voor de verkoop waarde van producten en die aangetekend verzonden.

Daarop kreeg ik wel een reactie, dat ze om vorige brief hartelijk gelachen had en verder tal van beledigingen dat ik gek ben enz. en dat ze niks ging betalen omdat ze het al retour gestuurd had naar mijn adres (had zo en zo al aangegeven dat het naar ander adres gestuurd moest worden).

 

Ik brief terug gestuurt dat dat geen probleem was en dat ik dan graag de tracktrace nummers ontving omdat wij niks ontvangen hebben.

 

Geen reacties op 12 van die verzoeken via post, e-mail en sms.

Uiteindelijk dus incasso bureau ingeschakeld en daar komt dan weer een reactie van haar met diverse beledigingen, rare onzinnige niet ter zake doende beschuldigingen en dat ze niks ging betalen want ze had het al verzonden maar had de verzend bewijzen net een paar weken daarvoor weggegooit omdat ze dacht die niet meer nodig te hebben.

 

Lang verhaal maar hoe zal een kantonrechter daarmee omgaan?

Gaat om een factuur van 2698 euro.

Hoe beoordeeld een rechter het dat ze de verzendbewijzen na een 5 maanden heeft weggegooid (wat ze dus beweerd maar waarschijnlijk gewoon nooit eghad heeft aangezien hier nooit wat afgeleverd is) omdat ze dacht die niet meer nodig te hebben?.

 

Het betreft een vordering op een particulier die als consulente voor mij zou werken.

 

Dan vraag 2: de vordering is nu uit handen gegeven aan een incasso bureau waarmee ik sinds kort overhoop lig omdat ze hun inspannings verplichtingen niet nakomen.

Krijg straks de vraag of ik het voor de rechter wil brengen of niet.

 

Ik wil het wel voor de rechter brengen maar eigenlijk niet meer via hun.

 

Kan ik nu een andere deurwaarder benaderen voor deze vordering zonder dat die ook nog weer gedurende 3 keer moet gaan sommeren tot betalen (dat traject is al geweest). Hoe (en waar) kan ik dat het beste aanpakken?

 

en dan de derde vraag: heeft iemand ervaring met het verkopen van dit soort vorderingen en weet of en waar ik deze eventueel zou kunnen verkopen tegen wat voor percentage?

Wat zijn jullie ervaring daarmee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In basis gewoon van rechtswege vorderen, jij hebt niets ontvangen en zij heeft geen bewijs van verzending dus zal ze, zeker met dit soort bedragen, gewoon aannemelijk moeten maken dat ze verzonden heeft. Dat is nu niet gebeurt, wellicht kan ze wat moeite doen om het bij TnT na te vragen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

ik heb vanmorgen de vraag van incasso bureau gehad of ik gerechtelijke procedure wil starten.

Nu wil ik dat dus in elkgeval niet via hun (zie andere topic over dat incasso bureau en heb ze vanmorgen officieel in gebrekke gesteld voor niet nakomen van verplichtingen).

 

Deze persoon van deze vordering is van mening dat het feit dat ze geen tracktrace gegevens heeft mijn probleem is omdat zij het verzonden heeft en zij aan haar verplichtingen voldaan heeft en ik dus maar moet bewijzen dat ik het niet ontvangen heb.

 

Vraag me nu echter af wat ik het beste kan doen, liefst verkoop ik deze vordering dus gewoon maar anders wil ik zo snel mogelijk kanton procedure starten via andere deurwaarder.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor je reactie.

Ik wacht even af of 1 van de 2 partijen die ik gemaild heb de factuur wil overkopen en anders ga ik maar even contact met een deurwaarder in haar woonplaats opnemen om te bekijken hoe ik haar zo snel mogelijk voor kantonrechter kan dagen en beslag op haar rekeningen en inboedel kan leggen.

 

Daniël

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.