Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om pakjes te laten verzenden naar b.v. een adres in noord holland maar waarbij het uiteindelijk word afgeleverd op een adres in Limburg en dan het liefst ook nog zonder (veel) vertraging.

Dat adres waar het naartoe verzonden wordt is ook het adres van de persoon die het inkoopt, maar die leverd het direct weer aan mij door, maar dat hoeft de leverancier niet te weten.

TNT bied hiervoor geen oplossing geven ze aan, en als ik het eerst daar laat afleveren en dan weer doorsturen geeft een vertraging van minimaal 1 a 2 dagen.

Iemand nog creatieve oplossingen hiervoor?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30966-doorsturen-van-pakjes-naar-ander-adres/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

• 0

Nee, ook pakketjes worden gewoon doorgezonden. Een groothandel waar ik eens een bijbaantje had die gebruikte ook de brengservice voor hun postbus. Er kwam daar dagelijks een TNT busje voor rijden die de pakketten die geadresseerd waren aan de postbus ging uitladen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ze het alleen voor busstukken zouden doen, en niet voor pakketjes. Of ze nu een postzak met enveloppen of een stapel pakketjes komen brengen maakt niet uit, beide zouden met een busje gebracht moeten worden..

Zie hier: http://www.tntpost.nl/zakelijk/post/tnt-haal-en-brengservice/

• 0

hmmm

op website van TNT staat dat bij doorstuur service pakjes niet worden doorgestuurd: http://www.tntpost.nl/zakelijk/services/zakelijke-doorzendservice/

ook de zakelijke desk gebeld en die hebben het nog nagevraagd maar hadden daar volgens hun geen oplossing voor.

zou overigens gaan om een maximaal 5 pakjes per week

• 0

De doorzendservice is iets anders dan de brengservice. Die worden hier denk ik door elkaar gehaald :)

Een doorzendservice is als je alle post van 1 vestiging op 1 andere vestiging wilt ontvangen. Dat kan alleen met de brieven inderdaad, omdat dat door TNT mail gebeurd. De brengservice werkt met een postbus. Een postbus is een dienst van beide afdelingen (TNT mail en TNT pakketservice) en dus kan de brengservice ook prima de pakketten brengen.

• 0

Oke, duidelijk, maar dan moet je een postbus in de buurt hebben.

Denk niet dat als ik het naar een postbus in noord holland stuur ze het in limburg komen brengen.

Als ik postbus in de buurt heb kan het zelf ok wel worden opgehaald. gaat er dus om dat het adres waarheen het verzonden moet worden aan de andere kant van het land is als waar ik het wil ontvangen.

• 0

Nee dat maakt niets uit. Heel veel bedrijven uit een onbekend dorp doen liever alsof ze uit een grote stad komen, vooral als ze internationaal opereren. Er zijn dus heel veel bedrijven uit Limburg of Groningen met een postbus in Amsterdam. Dat staat een stuk sjieker dan een adres in Sexbierum of Sintmaartensvlotbrug op het briefpapier.

Voor TNT maakt het weinig uit. De post komt nooit aan op de postbus zelf maar gaat direct naar jouw adres toe. Het is dus niet zo dat de post eerst naar de postbus in Amsterdam gaat en dan vanaf daar doorverzonden wordt naar jouw adres. Je kan dus zelfs een postbus in Maastricht hebben terwijl je zelf in Groningen zit en toch nog dezelfde dag over de post beschikken.

• 0

Wouter...

Ik heb nog even geinformeerd bij TNt betreffende die breng service en ze hebben het uitgebreid uitgezocht voor me.

Die breng service kan alleen gebruikt worden als de postbus dus in de plaatst (of vlakbij) de plaats zit waar het ook afgeleverd moet worden.

Kan dus niet dat ik een postbus in noord holland neem en het laat brengen op een adres in limburg.

• 1

Oh dat is raar. Ik heb in der tijd van mijn toenmalige account manager te horen gekregen dat je eender waar een postbus kan nemen en dat de post gewoon op je vestigingsadres bezorgd kon worden. Dat leek mij ook wel logisch omdat je in elke willekeurige woonplaats een postbus kan nemen. Het kan zijn dat de accountmanager het dan fout had.

Als het echt niet kan via TNT dan zou je ook een fulfilment bedrijf kunnen vragen om de pakketten in ontvangst te nemen en door te zenden. Dat zal alleen wel een stuk duurder zijn dan een postbus icm. brengservice.

• 0

het schijnt dat degene die het brengt zelf fysiek naar de postbus gaat om de pakjes daar op te halen en rond te brengen.

Het in ontvangst nemen van zending en doorsturen is niet het probleem, maar geeft dus een vertraging van 1 a 2 dagen wat we hoopte te voorkomen.

Gaan nu even kijken hoe we dit anders kunnen oplossen.

Bedankt voor het meedenken in elkgeval.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar