• 0

Hosting eigen systeem op interne server klant

Ik heb een systeem gemaakt voor een klant dat draait op mijn eigen dedicated webserver. De klant wil dat systeem voortaan op een intern systeem draaien. Waarom ie dat wil doet even niet ter zake, ik begrijp de redenen. We zijn dus een migratie aan het voorbereiden.

 

Een aantal zaken wil ik wel geregeld hebben. Het intelligent eigendom wil ik behouden en ik wil niet dat men zelf aanpassingen gaat doen. Ik wil niet eens dat ze de code inkijken, want er zijn meer klanten het framework gerbuiken. Daarom wil ik de code ook kunnen versleutelen, nu meteen of op een later tijdstip als ik dat nodig vindt. Ook wil ik op voorhand het uurtarief voor aanpassingen vaststellen. We gaan overigens geen SLA (Service Level Agreement) opstellen, het wordt een time & material overeenkomst.

 

Zijn hier standaard contracten en/of checklists voor? Mis ik nog dingen die ik zou moeten afspreken in een dergelijke situatie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goed vastleggen met welke versie van de taal, database en libraries het product werkt en dat noodzakelijke wijzigingen aan jouw code door andere versies van taal en/of libraries voor hun rekening zijn. Zal niet de eerste keer zijn dat een update van een taal problemen geeft met code die voorheen prima werkte.

 

Hou sowieso rekening met verschillen in omgevingen en hoe je deze gaat ondervangen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.