Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johan_M
Ik ben medio september gestart als ondernemer in de rechtsvorm eenmanszaak. Voor de geleerden/kennisdragers onder ons heb ik een aantal vraagjes aangaande de inkomstenbelasting:
1. De gewerkte uren van december worden door mij in Januari pas gefactureerd en gezien de betalingstermijn in februari betaald.
Dienen de gewerkte uren mee te worden genomen bij de inkomstenbelasting van het betreffende boekjaar?
Zo ja, op welke manier dienen deze te worden genoteerd binnen de (software) inkomstebelasting voor ondernemers? Zowel bij de winst/verlies, de activa als de passiva...
2. Klopt het dat de reiskilometers van mijn prive-auto kunnen worden vergoed tegen € 0,19 per gereden kilometer en dat deze kosten dan als vergoeding worden aangemerkt en daarmee GEEN prive-ontrekking zijn?
3. Is het mogelijk, dat de schuld aan omzetbelasting in een boekjaar (en daarmee binnen de jaaropgaaf), balans technisch hoger is dan de officiele schuld aan Omzetbelasting (welke nog dient te worden voldaan), doordat de kosten (75% van de btw) over onderhoud aan de prive gereden auto niet op de zakelijke balans zijn weergegeven?
Ik verneem graag reacties/respons.
Alvast bedankt.
Groet Johan.