Ik zit met een probleem waar ik al een tijd mee zit te stoeien.
Ik heb een webshop met onderdelen van scooters met een winst percentage van 10%
Ik zit in de begin fase van een bedrijf dus kan nog geen onderdelen op vooraad hebben, ik bestel dus direct bij me leverancier zodra er een bestelling binnen komt.
Probleem is dat ik de verzendkosten op ong 15 euro heb staan (8.92 euro verzendkosten van leverancier naar mij en 6.75 verzendkosten van mij naar de klant) Dit is dus erg hoog en schrikt veel klanten af!
Heeft er iemand tips voor mij om dit beter aan te pakken ?
Mijn 2e vraag is:
Ik zie veel webshops die bij een bestelling van 75 euro al gratis verzendkosten rekenen die hebben meestal wel alles op vooraad stel als ik dat doe: 58 inkoop ex 10% winst 63.80 ex is dus 75.92 verkoop dan zou ik meteen al verlies gaan draaien ook al heb ik het product op vooraad 6.75 tnt basis pakket
En dan te bedenken als ik dat wil doen totaal iets meer dan 15 euro kwijt ben aan verzendkosten!!
Stel dat ik gratis verzendkosten boven de 131 euro erop zet (boven de 100 euro exl btw zonder verzendkosten worden de bestellingen bij me leverancier gratis verzonden) 100 exl + 10% winst + 19% btw is totaal 130.90 hoef dus nog maar 6.75 te betalen aan verzendkosten naar de klant toe 10 euro winst - 6.75 = 3.25 over maar hoe zit het dan met inkomsten belasting moet je die toepassen op die 10 euro winst of op die 3.25 aangezien die 6.75 niet op papier komt ?
Hoe zouden jullie dit aangepakt hebben?
Het is mischien te veel in 1x geef dit dan aub aan.
Alvast bedankt jullie leveren een grote bijdragen en heb al enorm veel geleert!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ricardo020
ricardo020
Hallo medeforumers,
Ik zit met een probleem waar ik al een tijd mee zit te stoeien.
Ik heb een webshop met onderdelen van scooters met een winst percentage van 10%
Ik zit in de begin fase van een bedrijf dus kan nog geen onderdelen op vooraad hebben, ik bestel dus direct bij me leverancier zodra er een bestelling binnen komt.
Probleem is dat ik de verzendkosten op ong 15 euro heb staan (8.92 euro verzendkosten van leverancier naar mij en 6.75 verzendkosten van mij naar de klant) Dit is dus erg hoog en schrikt veel klanten af!
Heeft er iemand tips voor mij om dit beter aan te pakken ?
Mijn 2e vraag is:
Ik zie veel webshops die bij een bestelling van 75 euro al gratis verzendkosten rekenen die hebben meestal wel alles op vooraad stel als ik dat doe: 58 inkoop ex 10% winst 63.80 ex is dus 75.92 verkoop dan zou ik meteen al verlies gaan draaien ook al heb ik het product op vooraad 6.75 tnt basis pakket
En dan te bedenken als ik dat wil doen totaal iets meer dan 15 euro kwijt ben aan verzendkosten!!
Stel dat ik gratis verzendkosten boven de 131 euro erop zet (boven de 100 euro exl btw zonder verzendkosten worden de bestellingen bij me leverancier gratis verzonden) 100 exl + 10% winst + 19% btw is totaal 130.90 hoef dus nog maar 6.75 te betalen aan verzendkosten naar de klant toe 10 euro winst - 6.75 = 3.25 over maar hoe zit het dan met inkomsten belasting moet je die toepassen op die 10 euro winst of op die 3.25 aangezien die 6.75 niet op papier komt ?
Hoe zouden jullie dit aangepakt hebben?
Het is mischien te veel in 1x geef dit dan aub aan.
Alvast bedankt jullie leveren een grote bijdragen en heb al enorm veel geleert!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31231-verzendkosten-webshop-15-euro/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag