• 0

Importeur Amerikaans kledingmerk concurreert met resellers uit US

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier dus hallo!

 

Ik zit met een brandende vraag en kan er na een middagje surfen en zoeken nog niet een echt antwoord vinden, misschien dat een van jullie knappe koppen mij kan helpen.

 

Ik importeer kleding uit amerika van een bepaald merk, zeg fictief huphup.

Nu heeft een klant van dit kledingmerk uit amerika de domeinnaam www.huphup-clothing.com geristreerd en wederverkoopt daar via een webshop dit merk, ze geven aan worldwide te verzenden.

ikzelf heb de rechten van het merk huphup voor benelux gekregen.

 

kan ik nu de naam www.huphup-clothing.nl en www.huphup-clothing.eu gebruiken om daar ook via een webshop hetzelfde merk te verkopen? ???

 

[titel aangepast en onderwerp afgesplitst - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is dit een theoretisch probleem of een echt geval?

 

Je hebt de distributierechten veronderstel ik; tijd om ook de merkrechten voor de Benelux te registreren - tenzij de merkeigenaar al een Europese registratie heeft.

 

Een Amerikaanse reseller kun je niet stoppen. Alleen zijn de verzendkosten vanuit de VS doorgaans tamelijk hoog. Jij kan dus op prijs en snelheid concurreren. Ook is het logisch om snel de relevante domeinnamen in de Benelux vast te leggen en zodra je site online is aan SEO/SEM te werken binnen relevante markten. Overweeg tevens een affiliate programma op te zetten.

 

Houd er rekening mee dat een geautoriseerde Britse of Duitse importeur binnen de EU op jouw markt actief kan worden.

 

Verkoop je ook aan detailhandel?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Is dit een theoretisch probleem of een echt geval?

 

Je hebt de distributierechten veronderstel ik; tijd om ook de merkrechten voor de Benelux te registreren - tenzij de merkeigenaar al een Europese registratie heeft.

 

Een Amerikaanse reseller kun je niet stoppen. Alleen zijn de verzendkosten vanuit de VS doorgaans tamelijk hoog. Jij kan dus op prijs en snelheid concurreren. Ook is het logisch om snel de relevante domeinnamen in de Benelux vast te leggen en zodra je site online is aan SEO/SEM te werken binnen relevante markten. Overweeg tevens een affiliate programma op te zetten.

 

Houd er rekening mee dat een geautoriseerde Britse of Duitse importeur binnen de EU op jouw markt actief kan worden.

 

Verkoop je ook aan detailhandel?

 

Dit is echt het geval, zij het dat land en merk gefingeerd zijn.

Bedankt voor je reactie en je tips, zitten in de planning.

Ik verkoop ook aan detailhandel dadelijk ja, je geeft aan dat het logisch is om derelevante domeinnamen vast te leggen, maar dat is nou juist de vraag. Ik kan gewoon www.huphup-clothing.nl en .eu gebruiken voor internetverkoop ondanks de aanwezigheid van de al bestaande www.huphup-clothing.com?

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het nagekeken, maar er zijn in de benelux en europees geen rechten vastgelegd.

Het merk is dus te registreren. Voor de wereld heb ik niet kunnen vinden. tip?

Nu zag ik dus vanmiddag dat mijn concurrent dus gewoon de www.huphup-clothing.eu en.nl zelf geregistreerd heeft.

Is daar iets aan te doen? mede gelet op mijn distributie rechten?

zijn beschikbare alternatieven als www.huphup-clothings.nl of www.huphupclothing.nl goede alternatieven gelet op de naam?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.